Valerian and the City of a Thousand Planets (2017)

Alternatieve titel: Valerian

Frankrijk
Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door Luc Besson
met Dane DeHaan, Cara Delevingne en Clive Owen

In de 28ste eeuw zijn speciale agenten Valerian (Dane DeHaan) en Laureline (Cara Delevingne) een team dat de orde in de menselijke gebieden handhaaft. In opdracht van de minister van Defensie gaan de twee op missie naar de wonderbaarlijke stad Alpha – een bloeiende metropool waar inwoners uit alle hoeken van het universum al eeuwen samenkomen om hun kennis, intelligentie en culturen met elkaar te delen. Maar een duistere kracht in het centrum van Alpha bedreigt het vredige leven in de ‘Stad van Duizend Planeten’. In een race tegen de klok moeten Valerian en Laureline deze verwoestende bedreiging identificeren om zo niet alleen Alpha, maar de toekomst van het hele universum veilig te stellen.

avatar van Filmkriebel
Het onwelriekende "You can polish a turd all you want, in the end it's still a turd", gaat volledig op voor deze flop van een film. Weer die versleten flauwe moppen a la Guardians of the Galaxy, ook al zo'n berg nepheid.

Nogmaals het bewijs dat een groot budget en een hoop CGI geen goede film maken. Vooral de cast is bedroevend. De Haan valt nog wel mee, maar Delenvigne is een wandelende irritatie en wie haalt het in zijn hoofd om Herbie Hancock te casten? Visueel mooi, maar zo eclectisch dat er slechts weinig van blijft hangen.

avatar van danuz
Onderhond schreef:
Buiten Besson kan ik niet meteen iemand noemen die fantasy en science-fiction op een soortgelijke koddige manier probeert te mixen. Jammer genoeg is z'n Fifth Element wel de betere van de twee pogingen.

Guardians of the Galaxy?

Verder wel redelijk eens met je recensie. Had zelf op nog meer gekkigheid gehoopt, maar wat me het meest stoorde (maar niet verbaasde) was de wederom enorm voorspelbare ontwikkeling in het verhaal. Zo'n dynamiek van steeds meer toewerken naar een bombastische climax verveelt me al jaren, maar hier stoorde het me des te meer. Want Besson heeft wel veel tofs te bieden hier (vooral die eerste stad/pretpark).

danuz schreef:
Guardians of the Galaxy?

Dat heb je als je enkel de recensies leest. Die discussie is al gepasseerd

avatar van danuz

Redelijke SF-avonturenfilm, met soms wel heel mooie en kleurrijke beelden.
Maar ik kon me niet van de indruk ontdoen dat Besson heeft afgekeken van films als Star Wars en Avatar.
Maar desondanks is de film een leuk tijdverdrijf geworden, geschikt voor alle leeftijden, misschien nog iets meer voor kids dan volwassenen.

avatar van Rmie
Tarkus schreef:
Redelijke SF-avonturenfilm, met soms wel heel mooie en kleurrijke beelden.

Zoals eerder vermeld, De wereld van Valerian(=Ravian) bestond al voor starwars en Avatar gecreeerd werden.
Deze stripserie heeft vele s.f. films beïnvloed.

avatar van thoyouknow1980
Geweldig sci-fiction feestje
Meerdere malen bekeken,de eerste keer was hij minder blijven hangen in mijn geheugen.
Onterecht want het is een fantastische film op veel vlakken vernieuwend en fris.
Voelt soms wel wat gehaast allemaal,jammer anders was de perfect score een feit
Dan nu de sterke punten :
- Lekker veel actie in fantasievolle omgevingen
- prachtige haarscherpe cgi beelden
- super veel verschillende aliens
- boeiend verhaal

avatar van Rodger
Vond het wel een leuke film, beetje een mix van alle SF films.
verhaal is prima, en visueel ook goed.
3.5 ***

Een hoog standje van een science fiction film visueel prachtig gemaakt.
Met een mooie boodschap erin.
En sprookjes achtige elementen met overdonderde special effecten.
Een aanrader voor de liefhebber.
Voor jong en oud genieten.

avatar van Iron Maiden
teigertje schreef:
Met een mooie boodschap erin.

En dat is?

avatar van Captain Proton
Schitterende film. Goede personages, verhaal en special effects. Heeft me vanaf begin tot eind geboeid. Vooral de scene met de danseres is me het meest bijgebleven. Zeker een aanrader als je van sf houdt en actie.

avatar van Zwolle84
Iron Maiden schreef:

En dat is?

Als je goed voor je huisdieren zorgt betaalt zich dat terug in het uitschijten van diamanten.