Magicians (2007)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Andrew O'Connor
met Robert Webb, David Mitchell en Sarah Hadland

Harry en Karl zijn twee vrienden voor het leven en hebben beiden dezelfde passie en dat is magie. Samen treden ze elke avond op, dit doen ze met veel succes. Als er op een avond iets mis gaat met de guillotine act geven ze elkaar de schuld en de vriendschap is over. Als ze horen van het 'International Magic Shield' toernooi schrijven ze elk apart in en proberen ieder voor zich het toernooi te winnen.

avatar van zozo1000
Op imdb is de trailer ook te zien.
De eerste indruk is dat het komische gedeelte in de film, niet al te groot zal zijn. Als de trailer niet bedriegt word het wel een 3 sterren film, maar dus niet voor het komedie gehalte.

avatar van Phoenix
Twee bevriende magiërs die door een ongeluk uit elkaar worden gedreven en het tegen elkaar gaan opnemen.

Waar hebben we dat eerder gezien?

thesultans
Phoenix schreef:

Waar hebben we dat eerder gezien?

***The Prestige***

avatar van deLeeuw
Maar bij 'The Prestige' waren het er eigenlijk drie.. Als je er goed over na denkt...
Dus dit is ZOOOOOO'n Orgineel Verhaal!!!

Hmm.. die gappies zijn wel geestig met hun show op CC wat goede woorden over deze film heeft! En forget about The Prestige, deze film doet me veel denken aan Hokkabaz, ook na 't zien van de trailer..

Hokkabaz trailer;

Hmm, alweer een goochelaarsfilm dit jaar. Nummer drie al. De eerste twee wisten me te bekoren - The Illusionist was sterk, The Prestige was min of meer geniaal - en eigenlijk daarom was het dat ik Magicians besloot te proberen.

Deze film vertelt het verhaal van twee bevriende goochelaars die uit elkaar gedreven worden omdat de één verantwoordelijk is voor de dood van de vrouw van de ander. Komt het je al een beetje bekend voor? Compleet met assistentes die niet geheel te vertrouwen blijkt, zou je Magicians zo kunnen aanzien voor The Prestige, maar dan in de moderne tijd.

Echter, Magicians is een komedie. En dáár gaan de makers in de fout. Want Magicians is helemaal niet grappig. Sterker nog, de grappen over homoseksuele slechterikken en dergelijke zijn al duizend keer eerder gemaakt, en duizend keer beter.

Eigenlijk is Magicians meer een soort slechte American Pie-kloon in een goochelaarssetting, die slim meelift op de hype van The Prestige en The Illusionist. Nergens weet de film te boeien, nergens wordt het interessant, grappig, en alles is zó ongelooflijk voorspelbaar - Vergelijk het maar met Blades of Glory. Of met Epic Movie.

1/5

KorneelDR schreef:
Vergelijk het maar met Blades of Glory. Of met Epic Movie.

1/5

Dus dan is 't een goeie film.. Blades of Glory is king en Epic Movie ging

deze film is zeker niet te vergelijken met Blades of Glory. Of met Epic Movie , vind die vergelijking een beetje raar. zijn 2 totaal verschillende films. en veel beter dan Magicians. vind ik teminste.
Toch heb ik nog wel een beetje gelachen om Magicians. houd wel van die droge engelse comedy's ,de 2 jongens zitten ook nog in een comedy , die donderdags om 23:55 te zien is op comedy central. genaamd peepshow.

Maar voor veel mensen, is deze film indedaad nix aan. !!

2.0

Natuurlijk klopt de vergelijking wel. In de zin van: mensen die Epic Movie en Blades of Glory leuk vonden, zullen dit vast ook prima verteren.

Ik vond het wel een vermakelijke film en totaal niet te vergelijken met de andere magiefilmpjes.

avatar van _Daan_
Film was wel aardig.

avatar van Zuzuu
Er zijn wel een paar grappige momenten. Het is het kijken waard.

neo (crew)
David Mitchell en Robert Webb (Peep Show) zijn hierin weer beiden te zien samen in de hoofdrollen. Kan best wat worden.

waren wel goede stukken in en ook soms grappige 3*

Dit vond ik nou echt een waardeloze film.
We zijn tegenwoordig best wel verwend met wat films die gaan over magie en dergelijke en we kennen waarschijnlijk allemaal de serie "goochelaar ontmaskerd" waarin we spectaculaire trucks zien.
Maar dit is een film om bij in slaap te vallen.

Was best wel een aardige film,helaas kon deze film op geen enkele manier tippen aan de succesvolle serie ''The Peep Show'' van deze succesvolle duo. Acteerwerk,camerawerk en de rest was wel aardig,grapjes waren af en toe wel leuk,geen topfilm,maar het kan zeker amuserend zijn.

avatar van RodneyS
Flauwe film. Ben sowieso geen fan van Robert Webb en David Mitchell. Vind ze een beetje irritant, net zoals de serie Peep Show van die twee.
Deze film kon me dus niet boeien. Heel af en toe een grappig stukje.

avatar van Betamax
Leuke film.
Zaten zat leuke stukken in.

Een paar grappige scenes (Wilkinson, de Derren Brown parodie) redden de film helaas niet. Lijkt meer op een opgerekte sketch dan op een film. Gelukkig maakte Mitchell en Web het een beetje draaglijk, maar verwacht geen Peep Show. 2,5 *

avatar van Gizzmann
David Mithcell is een van mijn helden. Moet deze misschien toch maar gaan zien.

avatar van _Moonwalker
Sorry hoor. Zette het na de helft uit, kwam hier en las berichten dat er toch nog leuke dingen in stonden, dus ben ik gewoon verder gaan kijken, wat ik dus beter niet had kunnen doen.

Geen leuke grappen, geen leuk verhaal, geen leuke personages...serieus, zelfs geestelijk gehandicapten zouden niet kunnen lachen om deze film.

Jammer dat ik geen 0 kan geven aan zulke absurditeit...hoort zeker bij de top 250 flop films.

Meneer Bungel
Het was niet erg best idd. Peep Show werkt natuurlijk beter met korte afleveringen en zonder de opsmuk van een film als deze, en is gewoon leuker. Dit nauwelijks, maar 0,5* is toch ook weer te weinig.

avatar van ILDIB
Doet een beetje denken aan de simon pegg films maar dan wel een stukkie slechter. Edoch wel prima vermaak, alleen niet heel bijzonder.

avatar van Waackx
De komische versie van The Prestige en de Engelse voorloper van Burt Wonderstone die in 2013 uit komt waarin 2 goochelaars het tegen elkaar opnemen.
Hopelijk heeft die film met Steve Carell en Jim Carrey wat betere grappen dan deze film want er zaten wel een paar leuke grappen in die vooraal door bijpersoon Otto werden gemaakt maar het was te weinig te noemen voor echt een geslaagde komedie.

avatar van kleez
Gisteravond op TV gezien, best leuke film voor saaie avond!