Twin Town (1997)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Kevin Allen
met Llyr Ifans, Rhys Ifans en Dorien Thomas

Als Swansea 'the graveyard of ambition' is, dan zijn de broers Lewis daar in ieder geval het levende bewijs van. Met pa en ma, zuslief en het hondje Cantona wonen ze in een caravan met uitzicht op een industrielandschap. Ze spijbelen van school, hangen voor de buis, snuiven lijm en brengen het grootste gedeelte van de dag door met joyriding. Als pa als klusjesman van het dak valt en in het ziekenhuis belandt, gaan de twee kwelgeesten bij de welgestelde opdrachtgever om compensatie vragen. Als deze weigert het leed te vergoeden, is het hek van de dam. Wat volgt is een wraakactie van het demonische duo, die leidt tot een onthoofde poedel en vijf doden.

Geinig filmpje. Bij vlagen erg grappig, maar helaas wordt met name naar het einde drama en humor niet goed gecombineerd. Het einde in de boot deed me wel een beetje aan Funny Games denken. Ook grappig was dat één van die corrupte agenten niet 's avonds, maar de volgende dag een hondje wou vermoorden, omdat Serpico op tv kwam. 3*

avatar van Verdronkenvis
it's a pretty shitty city but I love it, geinig die text staat ook op een stoeptegel bij het station daar.

avatar van funnyhow
echt Britse humor dit ... waar ik wel van hou alleen op het einde werd alles wat serieuzer ... spijtig anders had dit wel een 4 opgeleverd