Life and Lyrics (2006)

Verenigd Koninkrijk
Muziek

geregisseerd door Richard Laxton
met Ashley Walters, Christopher Steward en Alexis Rodney

The Motion Crew is een groep rappers uit het zuiden van Londen die geleid wordt door DJ Danny 'D-Biz' Lewis (Ashley Walters). Muziek is zijn hele leven en zijn crew is als zijn familie. Maar wanneer hij verliefd wordt op de mooie Carmen ontstaat er frictie in de groep. Zeker nadat ze erachter komen dat Carmen lid is van hun meest gehate vijanden, de gewelddadige en arrogante Hard Cash Crew. Danny zal er dus alles voor moetten doen om zowel Carmen haar hart te winnen en zijn Motion Crew trouw te blijven. De Rap battle finals van de prestigieuze Mic Masters winnen bijvoorbeeld.

avatar van seanpuffy
goede film goed verhaal goed geacteerd goed uitgebracht

*4*

avatar van blokkedoos
Realistisch spannend verhaal. Je blijft er naar kijken en je wilt weten hoe het afloopt!

4 sterren van mij!

avatar van Chuck Taylor
Matige film. Viel me toch behoorlijk tegen, had er meer van verwacht. Dit kwam voornamelijk ook omdat ik behoorlijk gecharmeerd ben van de film 'Bullet Boy' waar Ashley Walters ook in speelt.

Een naar mijn mening standaard, onrealistisch rapverhaaltje. Het acteren was ook niet van al te hoog niveau, uitzondering op de platenbaas van de tegenpartij die zeer goed acteerde.

zekers een aanrader voor hiphop liefhebbers, mooi verhaal en keigoed muziek .

avatar van yeyo
Zwakke 8 Mile-kloon die de hiphopscène bijzonder infantiel en simplistisch voorstelt. De dramatiek overstijgt het niveau van Eastenders nog niet. Enkel de rap battle op het einde is redelijk amusant.