Serras da Desordem (2006)

Alternatieve titel: The Hills of Disorder

1 stem

Brazilië
Documentaire

geregisseerd door Andrea Tonacci

Carapirú kon als enige ontsnappen aan een moordpartij die boeren aanrichtten onder de indianen. Tien jaar dwaalt hij rond in de heuvels van Centraal-Brazilië en uiteindelijk vinden ze hem in november 1988, op zo'n tweeduizend kilometer van zijn vertrekpunt. Wanneer antropoloog en specialist inheemse volkeren Sydney Possuelo hem naar Brasilia brengt wordt hij op slag een lokale beroemdheid. Wie of wat is hij nu echt? Blijkt dat hij een Guajà-indiaan is, zo althans interpreteert het een achttienjarige tolk, die vroeger door diezelfde Possuelo gered werd uit de handen van een brutale landeigenaar. Maar of dat het einde van de zoektocht is naar zijn identiteit, blijft de vraag.