San Ferry Ann (1965)

1 stem

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Jeremy Summers
met David Lodge, Wilfrid Brambell en Joan Sims

Een groep van Britse reizigers trekt door Frankrijk. Op hun reis beleven de dagjesmensen de nodige avonturen en ontmoeten zij allerlei verschillende personen, met alle gevolgen van dien.

Op zich wel een vermakelijk filmpje met typische Britse humor. Er wordt helemaal niet gesproken in deze film, die daardoor compleet afhankelijk is van visuele grapjes. Dat is tevens het zwaktepunt, want als die uitgebeelde humor niet altijd uit de verf komt, is 55 minuten nog bijna te lang. Bij bijvoorbeeld The Plank werkt dat m.i. wel beter, maar bij San Ferry Ann blijft het vooral braaf en iets te simpel. Wel 3* want Britse komedies blijven toch wel mijn ding.