Son of Fury: The Story of Benjamin Blake (1942)

Alternatieve titel: The Story of Benjamin Blake

Avontuur

geregisseerd door John Cromwell
met Tyrone Power, Gene Tierney en George Sanders

Sir Arthur Blake heeft een geërfde titel en land van zijn broer. Zijn neef Benjamin werkt voor hem als lijfeigene. Blake gelooft, dat zijn neef in een buitenechtelijke relatie is geboren en hij daarom geen aanspraak kan doen op de erfenis. Uiteindelijk komt Benjamin tegen zijn oom in opstand en gaat er op uit om te proberen zijn fortuin op te eisen. Dit stelt hem in staat om terug te komen en te bewijzen, dat hij rechtmatig erfgenaam is van het landgoed.

Ouderwetse avonturenfilm. Je moet daar niet te veel bij nadenken, maar de film gewoon over je heen laten komen als een spannend jongensboek. Tyrone Power belandt eerst in de armen van Frances Farmer en dan in die van Gene Tierney. Je kunt het beroerder treffen in het leven…
Jammer voor ons dat beide schonen maar een bescheiden rol hebben.