• 8.262.323 stemmen

Geregisseerd door: Kang Suk-bum

Met onder meer: Kim Rae-won, Kim Hae-sook en Huh Yi-jae

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Plot Haebaragi

"I'll never drink again, I'll never fight nor cry again" Dat zijn de woorden van Taesik, die na tien jaar voorwaardelijk wordt vrijgelaten. Ooit was hij een beruchte gangster, maar nu is hij weer op het rechte pad. Taesik heeft een warm onderkomen gevonden in het restaurantje Sunflower, en alles gaat voorspoedig. Dan komt het moment dat een rijke ondernemer de Sunflower met de grond gelijk wil maken om daar zijn grote winkelcentrum te bouwen.

image

Een degelijk actiedrama.

3 dikke sterren.

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Zeer traag opgang komende actiefilm, "drama" is meer op zijn plaats. Dit neemt niet weg dat ik hem niet goed genoeg vond. Acteerwerk is wel hier en daar iets te matig, maar het verhaal is duidelijk en heeft hartverwarmende momenten. See for yourself!

*2.5

BBarbie

Hard misdaaddrama over de strijd tussen een gevreesde ex-gangster en een corrupte politicus, die kan rekenen op de steun uit de onderwereld. Cruciaal zijn de doelen, die de gangster zichzelf stelt na zijn vrijlating uit de gevangenis. Door zijn opmerkelijk gedrag tasten die doelstellingen enerzijds de geloofwaardigheid van het verhaal aan, anderzijds zorgen die voor spannende verwikkelingen. Mijn probleem is dat dit soort films niet tot mijn favoriete genre behoort. Toch heb ik geboeid zitten kijken, met name vanwege het innerlijke gevecht van de voormalige gangster.

gauke

Dit onderhoudende en tragische (misdaad) karakter-melodrama (van het zuiverste water) zal niet de prijs voor het meest originele scenario winnen. Maar het verhaal over een gangster die, na tien jaar gevangenis, met een schone lei wilde beginnen, was boeiend en soms roerend. Rae-won Kim, van boven tot onder getatoeëerd, droeg deze film en fascineerde in de rol van de complexe, schuchtere en breekbare ex-gangster. Wel heb ik vaak moeite (het is een kwestie van cultuur) dat mensen communiceren, door op een irritante wijze naar elkaar te schreeuwen; met name de dochter was hier een voorbeeld van.