La Boheme (1926)

geregisseerd door King Vidor
met Lillian Gish, John Gilbert en Renée Adorée

1830. De film, die gebaseerd is op Puccini's "La Bohème", volgt acht mensen die allen in armoede leven. Bijvoorbeeld Mimi, een courtesaine die verliefd wordt op de arme Rodolphe. Als graaf Paul ook een oogje op Mimi blijkt te hebben, wordt Mimi's leven een stuk ingewikkelder.

avatar van matthijs_013
Een mooie film naar de legendarische opera van Puccini (o.a. een inspiratie voor Rent), met een geweldige Gish, die haar scènes waarin ze stervende is zeer overtuigend speelt.

avatar van Dutchfan
Lillian Gish bereikt als actrice grote hoogte's als Mimi in deze schitterende film.
John Gilbert is ook erg goed.
Het beroemde verhaal van de arme kunstenaars in Parijs wordt geweldig gebracht.

Roy D'Arcy is ook weer geweldig als aristocraat die achter Gish aanzit.