Return of the Killer Tomatoes! (1988)

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door John De Bello
met George Clooney, John Astin en Anthony Starke

De gestoorde professor Gangreen komt opnieuw met het plan om met gemuteerde tomaten de wereld te veroveren. Het komt op pizza koerier Chad Finletter aan om Prof. Gangreen te stoppen en het 'tomaten-meisje' Tara te redden.

avatar van rep_robert
Ro3l schreef:
Heb deze net aangeschaft voor € 2,50. Op zich is de hoes (mijn versie is nog veeeel schreeuweriger) al de moeite en kosten waard. Hoop, tegen beter weten in, de film zelf ook...

Waar heb je hem gehaald? Ik heb hem geleend van een vriend, maar zoek nu ook een originele versie voor mezelf!

Bol, FRS etc. kan ik hem niet op vinden.

avatar van DVD-T
Heerlijke film. Zo fout als het maar kan, en over de gehele speelduur top vermaak.

Het begin is al super. Er komt een persoon in beeld die ons een film gaat laten zien. Return of the Killer Tomatoes. Behalve dat er bij de begin titels een terugblik is naar Attack of the Tomatoes, wat hoofdpersonen en hetzelfde idee, heeft het niets met het eerste deel te maken. Het is compleet anders. Waar de eerste film zich wat meer richtte op een ode aan de b- monstermovies, is deel 2 meer een komedie. Een leuke komedie is het zeker geworden. Aan debiele personages, quotes, situaties en muziek geen gebrek. Het verhaal is niet veel soeps, maar verloopt lekker vlot. Het is allemaal bedoeld slecht, en dat is zeker goed gelukt. Clooney speelt ook een heerlijke rol. De andere Tomatoes films zou ik ook wel een keer weer willen zien, jammer genoeg zijn deze in Nederland weer niet te krijgen.

avatar van belchinees
Wat een zonde die score!
Is toch een geweldige film zeker.

Ben erg benieuwd naar de andere Killer Tomatoes, die blijkbaar niet echt te verkrijgen zijn.

avatar van DonOswaldo
rep_robert schreef:

Bol, FRS etc. kan ik hem niet op vinden.

Ik had hem voor een eurootje via marktplaats gekocht.. waar hij nog steeds te vinden is..

avatar van rep_robert
Thanx! Al moet ik zeggen dat ik de dvd nog steeds in bezit heb Oeps...

avatar van belchinees
Haha!

Eigenlijk vind ik het niet grappig, want ik haat mensen die dvd's niet terug geven .

Ik had 'm voor 2 euro ergens gevonden op een beurs trouwens.

avatar van timburton
Haha! Ik snap niet wat zoveel mensen tegen deze film hebben, want ik heb me tot mijn grote verassing enorm geamuseerd. Soms inderdaad erg flauw, maar dat was te verwachten. De makers van Scary, Date en Disaster Movie kunnen hier nog wat van leren...

Ik heb me helemaal kapot gelachen om deze film, werd er zo melig van. Gewoon met een paar vrienden gaan kijken, gerandeert succes!

avatar van Gorilla
Humor dit! echt ik hou opzich wel van dit soort films. Toen ik deze dvd uit de kast haalde, nog nooit gehoord van een killer tomatoes film. En geen idee waar die vandaan kwam bereide ik me voor op zo een foute jaren 80 film met blondines in tijgerhemdjes en slechte special effects gezien de voorkant. Maar ik zat er dus naast (kwa genre, niet de foute kleding en muziek) en heb enorm kunnen lachen om de film, lag zowaar te snakken naar adem van het lachen bij de sluip reclame scene.
Heerlijk dit! 3,5 chapeau!

avatar van jeroentjuhhhhh
Fouter kan het gewoon niet

Heerlijke jaren 80 lompe/flauwe komedie die afgaande op de titel alles doet wat je ervan mag verwachten. Cheap laughs afgewisselt met écht leuke grappen die onzin met die ''sluik-reclame'' bijvoorbeeld .

Ook wel geinig om Clooney in zo'n jonge rol te zien, verder is de cast sowieso al prima in orde. Het hele idee van killer tomatoes klinkt leuk maar is hier maar weinig aan de orde, zal dat in het eerste deel wel zo zijn? Had het liever gezien dat het ook écht tomaten waren en niet tomaten vermomd als mens die verder sowieso al niet veel doen (laat staan 'killen'). Zou dat in deel 1 anders zijn? Jammer dat die zo lastig te verkrijgen is.

Al met al geweldig vermaakt, dikke 3.5*

MoFeDu
Flauwe doch zeer vermakelijke humor, maar dan voor een half uurtje. 98 minuten lang dezelfde foute humor gaat wel een beetje vervelen, voor de rest wel vermakelijk voor een avondje met vrienden en een paar pilsjes.

avatar van frekio
Goeie Film

Ik heb me rot gelachen.

avatar van Metalfist
Big breasted girls go to the beach and take their tops off

De eerste Tomatoes film was een lichte teleurstelling. Het idee was wel leuk en de uitvoering was ook wel af en toe geslaagd maar over het algemeen kende de film toch teveel minpunten om een goede score te krijgen. Een droevig idee want er zouden die avond nog 3 vervolgen volgen en Return of the Killer Tomatoes was de eerste.

Ik heb mijn kameraad wel moeten overtuigen om deze nog een kans te geven. Ik had hier gelezen dat het 2e deel een stuk beter was dan het eerste deel dus ik wou het nog wel proberen. Ik ben eigenlijk wel blij dat we een poging hebben gedaan want dit tweede deel is effectief wel een stuk beter dan Attack of the Killer Tomatoes. Veel daarvan is te wijten aan de meer geslaagde humor. De film neemt zich zowaar nog minder serieus dan het eerste deel, had ik persoonlijk niet zien aankomen, en het zorgt voor een revelatie qua humor. Sommige stukken zijn ver gezocht en soms wat geforceerd maar scènes zoals de product placement was gewoon fantastisch. Zo stom maar zo hilarisch slecht. Zo kent de film nog wel meer van dit soort scènes en het red Return of the Killer Tomatoes vast en zeker. Het plotje achter deze sequel is nogal stompzinnig te noemen maar de verwijzingen naar vele andere films zijn erg leuk om te ontdekken. Veel bekende films worden op de hak genomen zoals The Godfather (zowel qua muziek als een echte Godfather tomaat en wat Leone films). Het werkt gelukkig goed en zorgt er dan ook wel voor dat dit de beste film van de vier is. Het is alleen wel jammer dat we zo vreselijk weinig van de tomaten zelf te zien krijgen. Er wordt meer geconcentreerd op het plot over de liefde tussen een pizza jongen en een tomaat maar met een titel als Return of the Killer Tomatoes verwacht je ook effectief wel de Killer Tomatoes en die zijn hier niet aan de orde. We krijgen een paar halfslachtige flashbacks naar het eerste deel (wie dat deel heeft gezien weet dat de tomaten daar ook niet bijster veel voorstelden) maar voor de rest zijn er alleen maar transformaties van tomaten naar Rambo-achtige spierbundels. Leuk gezien maar mochten er een paar leuke aanvallen in hebben gezeten dan had dit sowieso meer punten gehad maar het heeft niet mogen zijn.

ik en mijn kameraad hadden maar eens vaag van de vier films gehoord, mijn kameraad dacht dat hij ooit eens deel 3 & 4 had gezien, maar van de rol van George Clooney hadden we niet zien aankomen. Het was wel leuk, ik was er juist in geslaagd om hem te overtuigen om de film te zien en dan verscheen er ineens de naam van Clooney op het scherm. We begonnen het uit te rekenen. Vandaag de dag is George Clooney één van de bekendste acteurs ter wereld. Heden ten dage wordt hij als een ontzettend knappe man gezien maar 22 jaar geleden zat er de kans wel in dat hij nog niet zo bekend was en al helemaal niet zo'n idool was als hij nu is. We begonnen dan ook de zoektocht naar Clooney en naar een paar minuten hadden we hem al gevonden en blij dat we waren dat hij erin meespeelde. Nu zou hij zo'n rol flagrant laten liggen en het is jammer want hij is hier werkelijk hilarisch. De gelaatsuitdrukkingen, de droge opmerkingen, de product placement, ... Het is fantastisch en Clooney tilt dit dan ook een serieus stuk naar omhoog. Ik zei het daarjuist al maar mochten er meer tomaten in hebben gezeten dan had dit wel eens op een dikke 4* kunnen eindigen. De rest van de cast is deze keer minder irritant, Rock Peace kent een kleinere rol (gelukkig!), maar het is vooral Anthony Starke die samen met Clooney de sterren van de show zijn. Hoewel, nu doe ik wel één iemand onrecht aan want Karen M. Waldron mag er zeker ook zijn. Mooie meid en de rol van tomatenmeisje gaat ze dan ook werkelijk perfect af. Uitstekende combinatie, deze drie.

Superieur aan het eerste deel en bij vlagen erg leuk. De cast zit uitstekend in hun rol (het trio Clooney, Starke en Waldron is fantastisch) en hoewel we de Killer Tomatoes zelf nogal missen, blijft dit tweede deel wel erg leuk om naar te kijken. Ik blijf enkel het gevoel dat hier nog een tikkeltje meer in had kunnen zitten en dat is jammer. Ach, we zaten in ieder geval in de helft van de marathon en het was dus een gemengd succes.

Lollig.

Enige nadeel aan deze film was eigenlijk van het begin af aan voorspelbaar. Een werkje als dit hoort geen 100 minuten te duren. 80 minuten voor een film als deze is echt meer dan genoeg. Dit zorgt ervoor dat nu het middendeel iets teveel begint te slepen en het einde iets minder lollig is.

Verder wel erg lollig/fout allemaal. Had deze film lang geleden wel al een keer gezien, maar herinnerde mij er niet al te veel van. Echt indruk maakte deze dan ook niet, want bij herkijk kwam er ook opvallend weinig terug naar boven. Toch blijft het vermakelijk met veel flauwe grapjes en compleet idiote scenes.

Grappig om een jonge Clooney in deze film terug te zien, verder een erg vlot en leuk begin, maar zoals gezegd zit er iets te weinig rek in de film. Het duurde gewoon iets te lang om bij de climax te komen.

Geinig tussendoortje, best een aantal keer goed kunnen lachen, maar te langdradig om echt hoog te scoren.

avatar van HarmJanStegenga
Kwam er tijdens de openingscredits pas achter dat dit een vervolg is op 'Attack of the Killer Tomatoes' én dat George Clooney hier in speelde. Een beetje blind deze tomatenfilm ingestapt dus.

Heb me redelijk vermaakt. Regelmatig gigantisch flauw, maar ik heb soms ook wel kunnen lachen om de vreselijk onnozele en droge momenten die deze film te bieden heeft; die reclame steeds - of de momenten achter de schermen. Vreselijk. Die tomatenmeid is wel een leuke uitvinding trouwens.

De film is voor mij helaas regelmatig wat te dom en flauw dat-ie niet op een voldoende uitkomt, maar ik heb me wel vermaakt en toch ook wel kunnen lachen om dit idee en deze ongein. Best aardig.

avatar van Vascago
Heerlijk filmpje. Misschien net iets te lang, maar ik heb behoorlijk gelachen door de foutheid van dit alles. De acteurs/actrices hadden er ook duidelijk zin in. De sfeer en soundtrack zijn geweldig.
Klein toppertje !!

avatar van Perry Meer
een domme stomvervelende achterlijke niet leuke zonde van mijn tijd film
wat een debiele ongein, nooit eerder zo'n wanproduct gezien
0,5 sterretje voor het hoesje van de dvd

alles behalve een cultfilm, ja een kultfilm dat wel!

avatar van Insignificance
Doldwaze nonsens in een gammele tomatenklucht die heel wat grappen en grollen afvuurt. Veel losse flodders uiteraard, maar zeker ook een aantal die goed zijn voor een (glim)lach. Vooral wanneer het film in het algemeen op de hak neemt. De special effects bijvoorbeeld.

Verder wel aardig om een jonge George Clooney te zien stuntelen. La Mistal kan er dan weliswaar helemaal niets van, fijn gevormd is ze wel. Het slaat natuurlijk allemaal helemaal nergens op, maar het is ook geen straf om deze uit te zitten. Al duurt het wel iets te lang.

Heel ff leuk, maar een hele film kijken erg vermoeiend. Daarnaast had ik iets engere tomaten verwacht. Jezus, wat is die film eigenlijk slecht !

avatar van RuudC
Als ik een tip mag geven: kijk deze film NOOIT een tweede keer. Ik heb geen cijfer gegeven toen ik Return of The Killer Tomatoes een jaar of zes geleden zag, maar het zal zo rond de 3,5/5 geweest zijn. Doorgaans houd ik wel van lekker foute pulp en schuw ik idioterie niet, maar bij een herziening valt er helaas weinig te lachen meer. Zelfs de ultragespierde mannen met onbloot (en geölied) bovenlijf als bewakers van een maffe professor wekken hooguit nog een glimlach op. Op zich zijn zij het probleem niet, maar wel het constante gepronk een B-film te zijn. Comedy en een laag budget zijn sowieso al een erg kwetsbare combinatie, zeker als je alle grappen aan ziet komen. Als er dan pakken cornflakes op tafel en te pas en te onpas merkjes in beeld verschijnen, wordt het irritant. Heel irritant. Ook valt er weinig te genieten wanneer de film onderbroken wordt door 'gebrek aan budget'. Het is geen kwestie van smaak, maar gewoon slechte humor. De vele knipogen naar de eerste film (nooit gezien, maar het is wel erg duidelijk) zijn niets meer dan een zwaktebod en een gebrek aan creativiteit. Dan kan je de film nog kijken voor een piepjonge George Clooney, maar nergens blijkt uit dat hij ooit een gevierd acteur zou worden. Ik vond hem net zo middelmatig als de rest. Ach, hier en daar heeft de film aardige vondsten (vind ik stiekem de bewakers nog het leukst), maar tijdens de tweede kijkbeurt is het lachen gewoon onmogelijk.

avatar van HK Senator
Een van de meest van de pot gerukte films ooit. Flauw tot in de puntjes. De enige reden om te kijken is de vrouwelijke hoofdrolspeler. Advies: schenk wel een goed glas sterke drank in voordat je hem aan zet...

avatar van Richard_Voorhees
Tjah, wat kan ik hier nog over zeggen dat al niet gezegd is. Men houd het lekker fout en de filmmakers zijn zich er maar al te bewust van dat ze lowbudget meuk op de markt brengen.
Soms wat te flauw en het doet wat aan als een (softe) Wynorski of DeCordeau.
Hier en daar door de grappen wel leuk,
maar helaas kakt de film soms ook wat in.
Leukvoor de liefhebbers van (lowbudget) 80's flicks.

avatar van Kondoro0614
Return of the Killer Tomatoes!

Deze ga ik kort houden, erg kort! Deze film vond ik gewoon geen reet aan. Heb nooit het eerste deel bekeken maar, dat ga ik nu ook niet meer doen. Heb me kort en klein geërgerd aan het feit dat deze film nergens op slaat, hij word ook niet boeiend en blijft de gehele film gewoonweg saai. Nee, ik kan hier niet lovend om zijn, het blijft gewoon saai en de personages slaan ook op geen enkel moment aan. Nee, deze is niet mijn favoriet en, ondanks dat sommigen hem wel leuk vinden, kon ik hem totaal niet waarderen.

Ik maak nooit een recensie / mening als ik een film tijdig uitgezet heb, heb ik ook niet met deze maar ik kan wel zeggen en toegeven dat meerdere delen gewoon doorgespoeld zijn, die waren gewoonweg saai. Nee, kan er niks positiefs op vinden.