Bloody Mary (2006)

Alternatieve titel: Bloody Mary: Legend of the Mirror Witch

Thriller / Horror

geregisseerd door Richard Valentine
met Jaason Simmons, Kim Tyler en Matt Borlenghi

Als een groep verpleegsters van een psychiatrische kliniek de geest van Bloody Mary oproepen begint de slachtpartij. Als eerste verdwijnt de assistent verpleegster, haar lichaam wordt nooit teruggevonden. Vervolgens vindt men ernstig verminkte, vermoorde patiënten. Mary's wraak is begonnen. Bevrijd van haar eeuwige gevangenschap vanachter een spiegel. Zich verplaatsend van spiegel naar spiegel, valt ze haar nietsvermoedende weerloze slachtoffers aan.

Tja wat zal ik zeggen......vond hem een heel slecht geacteerd, en qua horror was het ook niet al te best, 2 **tjes

Soms lijkt alles tegen te zitten. Zo ook deze film. Het slechte acteerwerk gecombineerd met het hoge nepgehalte, zorgde er voor dat de film al na het eerste kwartier in elkaar valt. Een gevoel van: "Jammer, had best leuk kunnen zijn", maakt gaande weg steeds meer plaats voor verbazing en verontwaardiging. Het dieptepunt vormt het einde van de film. Ik heb vervolgens nog twee minuten naar een zwart beeld zitten kijken, om tot me door te laten dringen dat ik zojuist naar een historisch dieptepunt in de filmgeschiedenis had zitten kijken. Met moeite en omdat het vandaag feest is twee sterren.

avatar van korenwolf
Ah, ik zie dat Ketel al een reactie heeft geplaatst waar ik weinig aan toe te voegen heb. Dat gevoel van "jammer" ben ik het helemaal mee eens. Ik kan er niet veel meer van maken.....Ketel, ik sluit me aan!

Ketel was toen nog in een goede bui, maar ik ben helaas minder mild......1,5*

neysen1985
toevallig ben ik gevoelig voor deze bloody mary mythe
en deze film is angstaanjagend, maar helaas is ie niet helemaal gelijk aan de mythe.
dat vind ik wel jammer.
maar toch een aardig horrorfilmpje

avatar van Boeikens
Oogt sterk amateuristisch met eerder zwakke FX.
Flauwe spanningsboog, sfeerloos en een slecht uitgewerkt verhaal.