The Death and Resurrection Show (2013)

Alternatieve titel: Killing Joke: The Death and Resurrection Show

Nieuw-Zeeland / Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Shaun Pettigrew
met Killing Joke, Jaz Coleman en Jimmy Page

De Britse punkband Killing Joke werd dertig jaar geleden opgericht en is nog steeds relevant. De bandleden, en met name zanger Jaz, vertellen over hun methode, muziek en waanzin. Dit wordt aangevuld met archiefmateriaal uit de dertigjarige geschiedenis van de bang en interviews met muzikanten en mensen die ze tijdens hun muziek carrière tegen het lijf liepen.

avatar van frolunda
Mooie overzichtsdocumentaire van Killing joke,wel wat lang maar goed de band is dan ook al sinds 1979 bezig en bracht eind vorig jaar nog het uitstekende album Pylon uit.Alle bandleden komen uitgebreid aan het woord en ook zijn er veel live beelden te zien.
Over de occulte interesses van zanger Jaz Coleman was ik niet onverdeeld enthousiast (beslaat toch een flink gedeelte van de film) maar verder is The Death and Resurrection Show gewoon erg interessant en een must voor de fans.Hoe bijvoorbeeld Geordie aan zijn specifieke gitaar geluid komt en meer van die wetenswaardigheden.
Verder zijn de beelden zowel chaotisch als prachtig maar wat het belangrijkste is,ze geven samen met de vele interviews een sterk beeld van de band.

avatar van GrobbekuikenXL
Erg benieuwd naar deze docu. Dvd besteld die binnenkort uitkomt. In november concert in Utrecht.

avatar van GrobbekuikenXL
Erg leuk, interessant , gestoord etcetera. Eindelijk de dvd ontvangen. Een aanrader. Zaten zelfs nog beelden tussen van Parkpop optreden 1982 ?

avatar van kasabian
Topdocumentaire over mijn favoriete band en kan me volledig vinden in de post van frolunda

De (goede) muziek van de band mij wel bekend, en was ook wel enigszins op de hoogte van de
interesse voor het occulte van de zanger, maar niet dat hij hier zo ver in ging. Ook interessant te
vernemen hoe de gitarist aan zijn specifieke gitaargeluid kwam, met de karakteristieke brulstem
van Jaz Coleman karakteristiek voor de Killing Joke sound. Visueel is de docu af en toe ook erg
fraai.