Baksu-chiltae Deonara (2005)

Zuid-Korea
Drama / Komedie

geregisseerd door Jin Jang
met Seung-won Cha, Ha-kyun Shin en Ji-su Kim

Een vrouw wordt dood gevonden in een hotelkamer. Het gehele politie-onderzoek wordt vastgelegd op tv-camera's, zodat het hele land de ontwikkelingen op een televisieprogramma kan volgen.

avatar van Bottleneck
Inmiddels een paar films gezien van Jin Jang maar ook deze weet me niet helemaal te bekoren. De opening is mooi (geschoten) en luidt een moord-mysterie in met een paar wendingen, maar de ontwikkelingen blijven in eenzelfde gezapig tempo tot aan het einde voortduren. De licht-kritische ondertoon wat betreft de media doet daar niets aan af. Tot op zekere hoogte is het wel boeiend maar mij net iets te eentonig.