Big Brown Eyes (1936)

Komedie / Mystery

geregisseerd door Raoul Walsh
met Cary Grant, Joan Bennett en Walter Pidgeon

Dan Barr is een politieman, die op het spoor is van juwelendieven. Eve Fallon is sinds vijf jaar zijn vriendin. Ze hebben regelmatig ruzie, maar ondanks dat is er sprake van echte liefde. Zij is een manicure, en krijgt vaak de laatste nieuwtjes te horen. Met haar hulp lukt het Dan om Cortig, één van de leden van de juwelenbende, te arresteren, die verantwoordelijk is voor de dood van een baby. Een onbetrouwbare getuige en een gladde advocaat krijgen Cortig vrij. Omdat Dan niet meer tegen deze ongerechtigheid kan, neemt hij ontslag bij de politie en gaat zijn eigen wetten toepassen.

Vermakelijk misdaadfilmpje met een jonge Cary Grant die goed zijn best doet. Joan Bennett acteert wat minder goed en het verhaal is soms een beetje warrig, maar het mag allemaal de pret niet drukken.

avatar van matthijs_013
Ik dacht echt naar Jean Harlow te kijken, elke keer als ik Eve zag.

avatar van Dutchfan
Deze film is een Waler Wanger - productie.

Wanger was een producent die in 1940 (4 jaar na deze film) huwde met de actrice Joan Bennett, die in deze productie van hem , de hoofdrol speelt.

In 1951 zorgde het echtpaar Wanger voor een enorm schandaal, toen Wanger de minnaar van zijn echtgenote neerschoot.

In 1965 scheidde het echtpaar.

"Big Brown Eyes" is een aardige film , die echter geen groot kassucces werd.
Dit is vreemd, want Cary Grant en Joan Bennett zijn een leuk team en hebben veel chemie.

Matthijs_013 merkt hierboven op dat Bennett veel op Jean Harlow lijkt, zelf zie ik dat niet zo.
Wel vind ik haar veel lijken op haar zus, de actrice Contance Bennett.
Maar Constance was wel een betere actrice.

Naast Grant en Bennett zien we hele goede acteurs in deze film..Walter Pidgeon als een corrupte schoft, Majorie Gateson als een society vrouw, die meer geinteresseerd is in haar pekinees dan in haar gestolen juwelen-collectie en Lloyd Nolan als gestoorde crimineel die gek is op bloemen.