Dream Wife (1953)

geregisseerd door Sidney Sheldon
met Deborah Kerr, Cary Grant en Walter Pidgeon

Clemson, zakenman, en Effie, Amerikaans diplomate, zijn een modern stel. Allebei hebben ze een belangrijke baan, al lijkt echter voor Effie haar baan wel erg belangrijk te zijn. Als Clemson Tarji tegenkomt, een prinses die alles kan om een man gelukkig te maken, besluit Clemson dat hij toch liever een ouderwetse vrouw heeft. Omdat Tarji's vader koning Bukistan is moet er om het huwelijk te regelen een diplomaat bij gehaald worden. En ja hoor dat is Effie!

avatar van ToNe
Na een voortvarend begin waarin de volledige cast er een hilarische boel van maakt, zakt het op een gegeven moment in, dat Cary Grant de enige is die nog enigszins grappig blijft.

De film krijgt een nare bijsmaak als het op een gegeven moment op propaganda begint te lijken voor emancipatie, maar dan the American Way...
Emancipering wordt al duidelijk behandeld in de conflicten tussen Grant en Kerr, die naar mijn mening door de laatste totaal verkeerd is geïnterpreteerd, waardoor de plotwending van de emancipering van de 'Dream Wife' totaal doorgeslagen en bovendien, vervelend is, vanwege de eenzijdigheid.

Nu is het eigenlijk gewoon een simpele screwball dus what the fuss...

neo (crew)
Deborah Kerr en Cary Grant zijn aan elkaar gewaagd. Maar zoals hierboven gezegd zakt het nogal in, en ook Grant is steeds wat minder genietbaar. Zelfde probleem als met romantische komedies als Indiscreet. Kattan, Kattan 2.5 sterren

Vond dit eigenlijk best een leuke en vermakelijk film. Het eerste half uur begint het erg leuk, met veel grappen waar ik erg om kon lachen. Daarna wordt de film eigenlijk wel minder grappig, maar blijft hij voor mij op een vermakelijk niveau mede dankzij Cary Grant.

avatar van Floris22
Ik ben het volledig eens met Sutherland! Het begint goed, zakt daarna wat in, maar zoals altijd weet Cary Grant in ieder geval te boeien met zijn geweldige acteertalent.

avatar van Dutchfan
Een nogal flauwe, oubollige komedie, die de moeite van het kijken waard is door de twee hoofdrolspelers, Grant en Kerr.

Grant gaf na de opnames van deze film aan dat hij wilde stoppen met zijn filmcarriere, twee jaar later kwam hij echter terug met de film :"To Catch a Thief".