Magic Town (1947)

Alternatieve titel: 't Stond in de Krant

geregisseerd door William A. Wellman
met James Stewart, Jane Wyman en Ned Sparks

Als het hoofd van een kwijnend onderzoeksbureau een stad ontdekt die de gemiddelde Amerikaanse opinies weerspiegelt, ruikt hij geld. Hij slaagt erin de mensen onder valse voorwendselen waardevolle informatie te ontfutselen. Een lokale journalist dreigt roet in het eten te gooien.

avatar van boerenpummel
Een door Robert Riskin geschreven verhaal met James Stewart in de hoofdrol leverde in enkele door Capra geregisseerde films schitterende werkjes op. De sluier van magie die de films van Capra over zich dragen, is in handen van Wellman echter niet terug te vinden. Magic Town is een vrij saaie, soms zelfs irritante film. Stewart speelt weer zoals in de Capra klassiekers, maar in deze film werkt het niet.

lezertje
Deze film heeft de tand des tijds duidelijk niet kunnen weerstaan.