• 8.295.950 stemmen

The Book of Revelation (2006)

Drama / Mystery | 119 minuten

Genre: Drama / Mystery

Oorsprong: Australië

Geregisseerd door: Ana Kokkinos

Met onder meer: Tom Long, Greta Scacchi en Colin Friels

Plot The Book of Revelation

"A secret he would not share. An obsession he could not control. A mystery he dare not resolve."

Op een mooie, zonnige dag in Sydney, loopt een jonge man over straat om een pakje sigaretten te halen. Hij is danser en choreograaf, internationaal bekend, hij heeft een mooie Franse vriendin van wie hij al zeven jaar onafscheidelijk is, plannen voor een veelbelovende toekomst en geen enkele spijt over het verleden. Hij is charismatisch en aantrekkelijk. Dan, als hij door een donker steegje loopt, wordt hij benaderd door drie vrouwen -hij denkt nog even dat ze fans zijn- die hem drogeren, vastketenen, en 18 dagen lang seksueel misbruiken. Hun beweegredenen blijven voor hem net zo ondoorgrondelijk als het verhaal van zijn ontvoering ongelooflijk en soms zelfs lachwekkend lijkt voor degenen die hij later in vertrouwen neemt en over zijn schaamte vertelt.

avatar van 606

Amsterdam komt er in voor en verhaal klinkt niet vrolijk

avatar van too-sweet

too-sweet

Had veel meer in dit verhaal kunnen zitten.

Op zich is het verhaal best weer eens een ander verhaal dan dat er voor de zoveelste keer een vrouw misbruikt word.

Maar de uitwerking is alles behalve goed. Zeer matig zelfs als je het mij vraagt. Komt soms erg wazig en langzaam over.

En er komen ook karakters in de film waar ik echt de meerwaarde niet van begrijp

Nee, niet mijn soort film. Ik zou hem niet aanraden.

avatar van as

as

606 schreef:

Amsterdam komt er in voor en verhaal klinkt niet vrolijk

In het boek is dat zo, In de film is het Sydney.

avatar van Turkse gast

Turkse gast

Ik vond dit persoonlijk een erge rauwe kijk op verkrachting op mannen. Want geef toe die vrouwen misbruiken hem tot en met, dus mijn vraag is ... wanneer komt er hier een vervolg op want ik hou van deze soort rauwe films, kijk maar naar mijne top 10 op nummer 1 staat er ook zo'n rauwe buitenlandse film.

avatar van danny61

danny61

Het is eens iets anders he,het moeten niet altijd vrouwen zijn die op een lichte wijze verkracht worden.

Als we echt over verkrachting kunnen spreken in die film.

Voor de rest was het eigenlijk niet veel soeps.

ik geef 2-op 10

avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

• 2076 stemmen

danny61 schreef:

ik geef 2-op 10

Een 2 op 10 is een 1 op 5 dus je moet 1* geven i.p.v. 2*.

gauke

Confronterende en gedurfde film. Het trauma van het slachtoffer en het gevecht dat hij vooral met zichzelf moet leveren lijken realistisch van toon. Hetzelfde geldt voor zijn omgeving die niet weten wat of er gebeurd is. Geweldige cast. De film heeft terecht in Australië filmprijzen gewonnen of is daarvoor genomineerd. Onterecht dat deze film zo laag scoort of heeft het te maken met seks en naaktheid?

avatar van xxc

xxc

Wat is dit voor butfilm? Ik verwachtte totaal iets anders dan dit.

Er zit totaal geen spanning in, weinig verhaal en het is gewoon ronduit irritant. Nee, ik heb me 2 uur lang te veel geërgerd aan deze film dat ik er nog respect voor heb.

Aangezien het allemaal wel kan, het ontvoeren, de obsessie, zou het in principe allemaal zou slecht nog niet hoeven zijn. Maar helaas... it is! Vreselijk.

Acteerprestaties kunnen een stuk beter.

Ik vind het erg knap van mezelf dat ik hem afgekeken heb.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Goede film met een interesssant gegeven. Het gedeelte van het misbruik wordt goed in beeld gebracht en is erg spannend maar de nasleep ervan is minstens zo goed. Jammer dat het einde ietwat teleurstellend is omdat je toch met vragen blijft zitten. Ik had gehoopt op een briljant einde maar dat blijft uit. Dan had ik wel meer sterren gegeven maar nu hou ik het op 3 dikke sterren

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Aardige film die te lang duurt en een onbevredigend einde heeft.

avatar van Phantasm

Phantasm

Redelijk, want wat was nu echt de reden om de man te misbruiken. Vind het allemaal veel te vaag.