The Book of Revelation (2006)

Australië
Drama / Mystery

geregisseerd door Ana Kokkinos
met Tom Long, Greta Scacchi en Colin Friels

Op een mooie, zonnige dag in Sydney, loopt een jonge man over straat om een pakje sigaretten te halen. Hij is danser en choreograaf, internationaal bekend, hij heeft een mooie Franse vriendin van wie hij al zeven jaar onafscheidelijk is, plannen voor een veelbelovende toekomst en geen enkele spijt over het verleden. Hij is charismatisch en aantrekkelijk. Dan, als hij door een donker steegje loopt, wordt hij benaderd door drie vrouwen -hij denkt nog even dat ze fans zijn- die hem drogeren, vastketenen, en 18 dagen lang seksueel misbruiken. Hun beweegredenen blijven voor hem net zo ondoorgrondelijk als het verhaal van zijn ontvoering ongelooflijk en soms zelfs lachwekkend lijkt voor degenen die hij later in vertrouwen neemt en over zijn schaamte vertelt.

avatar van 606
Amsterdam komt er in voor en verhaal klinkt niet vrolijk

avatar van too-sweet
Had veel meer in dit verhaal kunnen zitten.
Op zich is het verhaal best weer eens een ander verhaal dan dat er voor de zoveelste keer een vrouw misbruikt word.
Maar de uitwerking is alles behalve goed. Zeer matig zelfs als je het mij vraagt. Komt soms erg wazig en langzaam over.
En er komen ook karakters in de film waar ik echt de meerwaarde niet van begrijp
Nee, niet mijn soort film. Ik zou hem niet aanraden.

avatar van as
as
606 schreef:
Amsterdam komt er in voor en verhaal klinkt niet vrolijk
In het boek is dat zo, In de film is het Sydney.

Ik vond dit persoonlijk een erge rauwe kijk op verkrachting op mannen. Want geef toe die vrouwen misbruiken hem tot en met, dus mijn vraag is ... wanneer komt er hier een vervolg op want ik hou van deze soort rauwe films, kijk maar naar mijne top 10 op nummer 1 staat er ook zo'n rauwe buitenlandse film.

avatar van danny61
Het is eens iets anders he,het moeten niet altijd vrouwen zijn die op een lichte wijze verkracht worden.
Als we echt over verkrachting kunnen spreken in die film.
Voor de rest was het eigenlijk niet veel soeps.
ik geef 2-op 10

avatar van JDSsmetje
danny61 schreef:

ik geef 2-op 10
Een 2 op 10 is een 1 op 5 dus je moet 1* geven i.p.v. 2*.

Confronterende en gedurfde film. Het trauma van het slachtoffer en het gevecht dat hij vooral met zichzelf moet leveren lijken realistisch van toon. Hetzelfde geldt voor zijn omgeving die niet weten wat of er gebeurd is. Geweldige cast. De film heeft terecht in Australië filmprijzen gewonnen of is daarvoor genomineerd. Onterecht dat deze film zo laag scoort of heeft het te maken met seks en naaktheid?

avatar van xxc
xxc
Wat is dit voor butfilm? Ik verwachtte totaal iets anders dan dit.

Er zit totaal geen spanning in, weinig verhaal en het is gewoon ronduit irritant. Nee, ik heb me 2 uur lang te veel geërgerd aan deze film dat ik er nog respect voor heb.

Aangezien het allemaal wel kan, het ontvoeren, de obsessie, zou het in principe allemaal zou slecht nog niet hoeven zijn. Maar helaas... it is! Vreselijk.

Acteerprestaties kunnen een stuk beter.

Ik vind het erg knap van mezelf dat ik hem afgekeken heb.

avatar van Pazmaster
Goede film met een interesssant gegeven. Het gedeelte van het misbruik wordt goed in beeld gebracht en is erg spannend maar de nasleep ervan is minstens zo goed. Jammer dat het einde ietwat teleurstellend is omdat je toch met vragen blijft zitten. Ik had gehoopt op een briljant einde maar dat blijft uit. Dan had ik wel meer sterren gegeven maar nu hou ik het op 3 dikke sterren

avatar van Marvinleeaday
Aardige film die te lang duurt en een onbevredigend einde heeft.