Up the Down Staircase (1967)

geregisseerd door Robert Mulligan
met Sandy Dennis, Patrick Bedford en Eileen Heckart

Sylvia Barrett is een nieuwe lerares aan een school in een stadswijk van New York. Haar klassen zijn te vol, er is van alles kapot en niet aanwezig. De directie houdt zich alleen bezig met regeltjes. Toch zet Sylvia door en we zien hoe ze door tracht te dringen tot haar leerlingen die elk ook zo hun problemen hebben.

avatar van badfans69
Voor de liefhebber, DVD link met eng subs
amazon link

Van de films, die ik gezien heb over "moeilijke" schoolklassen is dit ongetwijfeld een van de mindere. Zoals wel meer bij films van Robert Mulligan is het verhaal wat vlakjes; mist het de nodige dramatische accenten. Het is allemaal een beetje te braaf. Maar hoed af voor Sandy Dennis, die een prima vertolking neerzet.