• 8.262.136 stemmen

Up the Down Staircase (1967)

Drama | 124 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Robert Mulligan

Met onder meer: Sandy Dennis, Patrick Bedford en Eileen Heckart

Plot Up the Down Staircase

"Simple words that start a war: "Good morning. My name is Miss Barrett. I am your Home Room teacher...""

Sylvia Barrett is een nieuwe lerares aan een school in een stadswijk van New York. Haar klassen zijn te vol, er is van alles kapot en niet aanwezig. De directie houdt zich alleen bezig met regeltjes. Toch zet Sylvia door en we zien hoe ze door tracht te dringen tot haar leerlingen die elk ook zo hun problemen hebben.

imageimage

Joe Ferone

avatar van badfans69

badfans69

• 2020 berichten

Voor de liefhebber, DVD link met eng subs

amazon link

BBarbie

Van de films, die ik gezien heb over "moeilijke" schoolklassen is dit ongetwijfeld een van de mindere. Zoals wel meer bij films van Robert Mulligan is het verhaal wat vlakjes; mist het de nodige dramatische accenten. Het is allemaal een beetje te braaf. Maar hoed af voor Sandy Dennis, die een prima vertolking neerzet.