• 8.257.888 stemmen

Genre: Drama

Geregisseerd door: Gregory La Cava

Met onder meer: Ginger Rogers, Joel McCrea en Marjorie Rambeau

Plot Primrose Path

"The Play That Shocked New York And Rocked Broadway With Laughter!"

Ellie May Adams komt uit Primrose Hill, een achterstandswijk, waar ze woont met haar goedhartige moeder, zuipende vader, jonge zusje en gemene grootmoeder. Ze wordt verliefd op de hardwerkende Ed Wallace en ze trouwen, maar ze verbergt haar achtergrond voor hem. Wanneer hij er echter achterkomt breekt er iets in hun relatie.

imageimage

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Mooi drama. Sterke rol van Rogers die het dit keer wel echt goed doet. Het verhaal is mooi uitgewerkt. Misschien de enige film van Rogers waar ik echt positief over kan zijn want Shriek in the Night, A (1933) en Heartbeat (1946) waren niet geweldig. 3,5.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Shriek in the Night, A (1933) is dan nog wel aardig.

avatar van Muggsy

Muggsy

Rogers en McCrea zijn degelijk, alhoewel de chemistry tussen de twee niet meteen op een hoog pitje staat. Naar het einde toe flakkert dit wel wat op. Verhaal is rechttoe rechtaan, we krijgen de evolutie van een liefdesrelatie te zien en tevens de situatie bij het meisje thuis. Dit laatste niet geheel overtuigend, van de familie vond ik het zusje het beste spelen, de rest speelde nogal bombastisch en overdreven en dit stoorde me wel.

BBarbie

We live, not as we wish to, but as we can.

Ik meen mij te herinneren dat vele jaren geleden deze film mij op de gedachte bracht dat Ginger Rogers veel meer was dan alleen maar de danspartner van Fred Astaire. Onderhoudend romantisch drama over een jonge vrouw uit een Tokkie-achtig milieu en haar relatie met de uitbater van een wegrestaurant. Gevatte oneliners maken het drama van tijd tot tijd een stukje luchtiger.

Prima rol van Rogers, die op overtuigende wijze een aanvankelijk wat wereldvreemde jonge vrouw ten tonele voert. Ook de vertolking van Queenie Vassar als de sarcastische grootmoeder, aan wie je binnen de kortste keren een bloedhekel krijgt, mag niet onvermeld blijven.