U Reki (2007)

1 stem

Oekraïne

geregisseerd door Eva Neymann
met Nina Ruslanova, Marina Polizeymako en Sergey Bechterev

Een oude moeder en diens dochter zitten beiden op een leeftijd waarop ze niet veel meer van elkaar verschillen. Op een dag besluiten ze een wandeling te maken langs de rivier, beide wetende dat de beste tijd van hun leven erop zit.

neo (crew)
Een verrassende speelfilm van Neymann, die eerder al met een docu op het IFFR was. De kracht zit em onder andere in de enorme grote mate waarin je je als kijker kan inleven in de twee oude vrouwen, hoe ze beseffen dat hun leven is afgelopen. Heel zielvol en gevoelig gebracht, met ook unversele levensthema's. Zitten ook een hoop leuke karakters en absurde situaties in. Neymann had na de voorstelling niet veel te vertellen, behalve dat ze veel geleerd had van de twee actrices. En die twee vormen werkelijk een weergaloos duo! 4 sterren

neo (crew)
Nu te bekijken via het youtube kanaal van het IFFR: link.