• 8.302.685 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Tom Shankland

Met onder meer: Stellan Skarsgård, Melissa George en Selma Blair

Plot w Delta z

"Would you kill the one you love to save yourself from death?"

Rechercheur Eddie Argo (Stellan Skarsgård) is een doorgewinterde professional in het bestrijden van allerlei criminaliteit, waarbij hij tot nu toe nauwgezet de regels heeft gevolgd. Zijn zelfvertrouwen wordt echter op de proef gesteld, wanneer hij en zijn nieuwe partner Helen O'Mara (Melissa George) geconfronteerd worden met een reeks gewelddadige moorden. Hierdoor zal Argo een oude zaak moeten heropenen die hij liever vergeten was.

imageimageimage

avatar van argus

argus

De trailer vind je hier.

avatar van el padrino

el padrino

zeer goed verhaal. mooi uitgewerkt. 4,5

avatar van Lee72

Lee72

Ik dacht al dat die Dr. Gelb me bekend voorkwam en het blijkt om Dennis the Pennis te gaan. Doet er verder niet toe, maar het viel me direct op. Altijd lachen met die gast (niet in deze film overigens )

Even to the point, wΔz gaat over een seriemoordenaar die op zeer wrede wijze een einde maakt aan het leven van mensen die in het verleden verschillende fouten hebben gemaakt. Dit klinkt erg bekend. Waz lijkt op een mengelmoes van Se7en en Saw met een vleugje Hostel, al komt wΔz totaal niet in de buurt van zijn deze topfilms. De lugubere scene's met bijv. de gebroken fles en die spijkers in de nagels zijn wel zeer goed en lekker ranzig

Ik miste echter de diepgang die een film als Se7en bijvoorbeeld wel heeft, het verhaal had iets beter kunnen worden uitgewerkt. De film keek wel fijn weg, daarom 3,5*

avatar van grid8400

grid8400

Kwam wat traag en rommelig op gang, maar laatste deel is zeker wel intens te noemen. Dikke 3,5*

avatar van Rutte

Rutte

Een vermakelijke en onderhoudende combinatie van thriller en horror met puik acteerwerk, die me als geheel gezien aangenaam deed verrassen.

Ook ik vond 't verhaal in het begin wat aan de rommelige kant, en had dan ook geen idee waar het naar toe zou draaien. Toch vond ik de uitwerking al met al wel geslaagd; het was dit keer eens niet al te voorspelbaar, maar veel dingen vallen uiteindelijk toch op z'n plaats.

De scenes met de spijkers onder de nagels meppen deden echt wel auwa.

Bovengemiddeld, dus zien.

3.5 sterren

johnrambo

Bijzonder goede Horror / Thriller die naar mijn mening een hoog gemiddelde gaat krijgen.

De film word in één adem genoemd met saw en seven, maar in mijn ogen is dat onterecht.

Er zitten scene's in deze film die daar wel degelijk mee te vergelijken zijn, maar de verhaallijn van de film wijkt sterk af van bovengenoemde.

De film is eigenlijk met geen andere (mij bekende) film te vergelijken.

Het acteerwerk van de relatief onbekende acteurs is voortreffelijk.

Door de kijker tegen het einde volledig op het verkeerde been te zetten, krijgt de film een positieve impuls.

Een goot pluspunt van deze film is dat het begin goed is, het midden beter, en het einde voortreffelijk.

Kortom: Een dikke aanrader voor de Horror / Thriller liefhebber!

avatar van patjuhhh

patjuhhh

Heb 'm halverwege afgezet. Slechte film en slechte acteurs. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die deze film vergelijken met seven of saw ....grrrr !!!

avatar van the-hague-pride

the-hague-pride

ol: waarom wordt tegenwoordig bijna elke film met saw vergeleken :s

maar goed, ik vond het een goeie film, werd met de minuut beter

avatar van Dooz

Dooz

vond het een goede, onderhoudende film. Heb er van genoten.

Kon hem zelfs tussendoor niet uitzetten, wat een goed teken bij mij is.

enne...die spijkers....pff ff rillingen zeg.

goeie 3,5

patjuhhh schreef:

Jammer dat je het gemiddelde van deze film omlaag trekt, terwijl je hem niet eens helemaal gezien hebt.

avatar van vwtune

vwtune

Best wel een leuke film hoor! Heer en daar beetje rommelig maar overall een goede 3,5 (zat zelfs aan een 4 te denken)

avatar van De Meester

De Meester

In de hele film hangt een raar sfeertje, beetje rauw ofzo, iets waar ik geen deel van zou willen uitmaken, maar het wordt sterk gecreerd. Hij blijft boeien en heeft een aardig plot. Alleen vond ik het plot weer niet bij de sfeer van de film passen. Maar daarom wel verrassend.

avatar van ralfsjam

ralfsjam

geweldige film zeg. een echte geloofwaardige thriller/horror. goed verhaal en goede acteurs. in 1 ruk uitgekeken! aanrader voor die gene die een goede thriller willen zien. ik geef hem gewoon een 4!!

avatar van Lee72

Lee72

patjuhhh schreef:

Geef dan geen commentaar als je 'm niet eens afkijkt. Hij lijkt niet op Saw, maar heeft wel degelijk overeenkomsten. Ik noem als voorbeeld dat de film gaat over mensen die allemaal iets ergs hebben gedaan in hun verleden en nu gestraft worden.

avatar van vcrrr

vcrrr

Ik vind dit een behoorlijk trieste film.

De acteerprestaties waren echt.. amateuristisch!

Totaal ongeloofwaardig..

Het geheel is rommelig en qua verhaal stelt het ook niet veel voor..

Vrij belachelijk en, voor mijn gevoel, afgekeken van andere (lees betere) films is die 'wiskundige formule'.

Nee, deze film heb ik één keer teveel gezien!

Anderhalve ster...

avatar van AsianFreak

AsianFreak

laat me raden vcrr en patjuhh, liefhebbers van romantische films en tekenfilms? Grootmoeder's tip: kijk dit soort films dan ook niet...

avatar van 3793

Lijkt me een puik filmpje...Ben hem aan het downloaden, en ga hem zometeen kijken!!

avatar van vcrrr

vcrrr

AsianFreak schreef:

Dat slaat als een slappe lul op een drumstel AsianFreak.

Als je de moeite had genomen om te kijken op welke films ik o.a. heb gestemd, dan zie je ongeveer welke genres ik op prijs stel.

Deze film vond ik niet veel soeps en dat heb ik aardig onderbouwd.

Respecteer de mening van een ander en ga niet op een sneue manier tips van je grootmoeder lopen uitdelen wanneer iemand het niet met je eens is.

avatar van grandpa

grandpa

AsianFreak schreef:

HiHiHi

3793 schreef:

ohoooo, en daar ben ik voor op m'n vingers getikt hier....ooit

ik ga hem eens bekijken

avatar van MatthijsG.

MatthijsG.

grid8400 schreef:

Inderdaad!

avatar van AsianFreak

AsianFreak

Film die neigt een beetje naar ideeen van Saw en het sfeertje van Seven te gaan. Maar uiteindelijk is het niets meer dan 1 groot drama. Een film, waarvan ik verwachtte dat het een beetje mysterie en gore bevatte, Saw-achtige taferelen en een mysterie rond het brandmerk had. Maar al heel snel is alles duidelijk en veranderd het Seven-achtig-sfeertje naar een drama-sfeertje. Te danken doordat alles vrij snel duidelijk wordt met een bekende moordernaar. Ondanks dat, een prima soundtrack met een redelijk, goede cast, toch een film met een ruim voldoende. Ik had 'em nog beter gevonden als ie een beetje op Seven of Resurrection leek. Maar dat is deze film toch niet.... Dat soort films hebben bij mij nl. meer de voorkeur.

En vcrrr, niet zo janken, he?

avatar van schorpio1970

schorpio1970

Geweldige film, en hij boeide mij van begin tot eind.

Ruwe bolster, blanke pit cop die alles al heeft meegemaakt,

en een doortastende collega chick die gaande weg de film de waarheid boven tafel begint te krijgen.

Erg verrassend eind, met toch wel een beetje dramatische afloop.

Ik heb genoten. 4*

avatar van Boeikens

Boeikens

Heerlijke combinatie van thriller en horror!

We vinden er gelijkenissen in terug uit SAW en SE7EN maar de film behoudt toch een mooi eigen verhaal. Goed uitgewerkt, spannend, gepaste set-up en hier en daar wat, voor het genre, toepasselijke gore.

Een film die loont om "te kopen" en nog eens te kijken.

Verdiende 4*

avatar van aerts007

aerts007

Wow,gewoon goede thriller.Verwijzingen naar SE7EN zie ik niet direct maar vind hem even goed!

Grijze locaties,prima verhaal.

Kortom aanrader voor elke liefhebber van dit genre.

Een dikke 4*

avatar van DisPater

DisPater

Goede film!, Beklemmende sfeer, die van de eerste tot de laatste minuut onveranderd blijft.

Het plot/verhaal zit ook heel goed in elkaar, hierbij komen nog eens de lugubere momenten vol pijnlijkheden, en zie: alle ingredienten voor een ijzersterke thriller.

avatar van animalkrullie

animalkrullie

[quote]Rutte schreef:

De scenes met de spijkers onder de nagels meppen deden echt wel auwa.

Ben het er helemaal mee eens, in het begin denk je wat een B film, maar naarmate de film doorgaat word hij steeds beter.

Toch kan deze prent nergens uitstekend te worden.

avatar van james_cameron

james_cameron

Weer een kloon van Se7en en Saw. Niet slecht, het verhaaltje zit best aardig in elkaar, maar het is allemaal weinig origineel en niet bepaald energiek in beeld gebracht. Het akteerwerk is daarnaast ook vrij matig. Qua bloedvergieten, ranzigheid en sadisme valt de film gelukkig best wel mee, maar er staat te weinig kwaliteit tegenover.

patjuhhh schreef:

Jammer dat je deze film gaat bekijken met het idee dat het een soort saw versie is, en dan vervolgens een 1 geeft.

Ik heb respect voor ieders mening, maar een 1 geef je aan een film die nergens op slaat.

En daar was in dit geval geen sprake van, denk ik.

Ik vind trouwens dat je helemaal niet moet stemmen, als je de film nog niet eens afkijkt.

Maar dat is mijn mening.

johnrambo schreef:

Er zijn uiteraard wel een paar vergelijkingspunten met SAW, en ook met Se7en, maar de benadering van de materie is intellectueler, dus zal de film ook bij een ander publiek aanslaan.

Het script lijkt veel op een 'test' van Richard Dawkins' The selfish Gene

Ik vind het persoonlijk een verademing dat er eindelijk eens een film over dit soort onderwerpen wordt gemaakt, waarin een beetje verstand zit. Verder is het ook een voordeel dat de personages enig reliëf krijgen, dit in tegenstelling tot de karikaturen van SAW en het nogal opgeblazen gedoe van Se7en.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Boeiende thriller met een uitstekende Skarsgard. Het verhaaltje voelt soms rommelig aan en het einde lijkt wat overtrokken maar desondanks is er een prima sfeer voelbaar en blijft er genoeg spanning over. Goed.