Il Mio Corpo per un Poker (1968)

Alternatieve titel: The Belle Starr Story

Italië
Western

geregisseerd door Piero Cristofani en Lina Wertmüller
met Elsa Martinelli, Robert Woods en George Eastman

Vanaf haar jeugd is Belle Starr door mannen mishandelt en als grofvuil behandelt. Maar nu is haar tijd van wraak gekomen en kan zij alle mannen de baas. Er is maar één man in wie zij haar gelijke treft en dat is Larry Blackie, met wie Belle een knipperlicht-relatie heeft. Maar dan raken ze beide betrokken bij een overval en moeten zij gescheiden wegen gaan. Zullen zij elkaar ooit weerzien?

Hoewel ik het niemand kan aanraden, is deze film hier legaal te dl. Wat mij betreft tijdverspilling, maar je weet nooit welke fanaten toch de moeite willen nemen om dit gedrocht te zien. Het verhaal valt nog wel mee, maar vooral het acteerwerk is om te huilen.

Deze film is ongeveer net zo goed als de korte beschrijving hier boven, die barst van de fouten.

avatar van Dogie_Hogan
Afbeelding is een uit verband getrokken Amerikaanse VHS cover.
Italiaanse poster: Italian poster for Il mio corpo per un poker - movieposterdb.com

PS
Western staat integraal op Youtube met Engelse dub.

avatar van Dogie_Hogan
Dogie_Hogan schreef:
Afbeelding is een uit verband getrokken Amerikaanse VHS cover.
Inmiddels aangepast.

avatar van thunderball
Deze pas geleden bekeken op een R1 Wild East dvd in het Engels.

Film heeft duidelijk nog al te lijden gehad door diverse wisselingen van de wacht. Zo werd na een aantal draaidagen regisseur Christofani ontslagen en hij werd vervangen door Wertmüller (onder het mannelijke pseudoniem Nathan Wich), die op haar beurt (mede-)hoofdrolspeler Woods ontsloeg. Zijn verhaallijn werd naar de eeuwige jachtvelden verbannen en zijn reeds op locatie in Joegoslavië opgenomen scene's werden nog louter als flashback scene's gebruikt.

Voor hem in de plaats werd genre held Eastman aangetrokken, die op zijn beurt een tijd lang als gast bivakkeerde in Wertmüllers huis. Voor hem werd een totaal nieuw karakter en bijkomende verhaallijn verzonnen, waardoor van het oorspronkelijke idee nog maar bar weinig over is gebleven.

Het is dus niet zo heel gek, dat dit niet bepaald een topper is geworden en eigenlijk valt het -alles overziend- nóg mee, want op zich is het nog wel vermakelijk, zeker aanwezigheid Eastman maakt veel goed en zijn scene's samen met Martinelli zijn beslist het kijken waard.

Een vijf, ofwel 2,5 ster.

avatar van Brix
thunderball

Hoe is de beeldkwaliteit van die Wild East DVD als ik mag vragen?
Ik heb alleen een vreselijk slechte kopie op DVD.

avatar van thunderball
Gewoon goede beeldkwaliteit, staat er op samen met de film "Black Jack" ook met Woods, maar ik zag dat er op de Duitse Amazon ook één staat (als import) met zowel Engelse als Italiaanse audio, dus die lijkt me stukken interessanter, daar je 'm eigenlijk toch in het Italiaans zou moeten bekijken, alleen ben ik er niet helemaal zeker van of er subs bij zitten én of het geen dvd-r is.

avatar van Brix
thunderball