The West Point Story (1950)

Alternatieve titel: Fine and Dandy

Muziek

geregisseerd door Roy Del Ruth
met James Cagney, Virginia Mayo en Doris Day

Elwin Bixby (James Cagney) is een producer op Broadway, die nogal wat tegenvallers heeft, maar die wel vol ideeën zit. Hij gaat naar West Point om daar het jaarlijkse millitaire kadetten musical te leiden, waarna hij besluit om dat te gebruiken als tryout voor een show op Broadway. Maar eerst moet hij de getalenteerde Tom Fletcher bij het leger zien weg te krijgen. Gelukkig heeft Elwin het juiste lokaas, de mooie hollywoodster Jan Wilson (Doris Day).

De hobby van Cagney zijn musicals al vind ik dat hij beter tot zijn recht komt als drama acteur.

Dick2008
Reclamefilm over West Point in musical-vorm, o.i.d. Doris was in die tijd nog niet zo lang geleden een carrière als filmster gestart, hoewel ze vooral een zangeres was. De liedjes gaan nog wel, maar geweldig goed of geweldig leuk toch ook weer niet. En hetzelfde geldt voor de dansgedeelten. En Cagney is overacting bezig. Zwakke film, die eerder vervelend is dan leuk. 2.0