The Good Life (2007)

Canada / Verenigde Staten

geregisseerd door Stephen Berra
met Mark Webber, Zooey Deschanel en Harry Dean Stanton

Jason Prayer woont in een typisch klein Amerikaans stadje in Nebraska. Zo'n stadje waar je pas iets bent als je een lokale football-ster bent. Dat is Jason niet, hij werkt bij een tankstation en bij het lokale filmtheater dat gerund wordt door de dementerende Gus. De psychische situatie rond Gus brengt Jason langzamerhand in de problemen en tevens krijgt hij te maken met de idiote, arrogante football-ster Tad. Gelukkig is er ook nog wat ontspanning via de mooie, mysterieuze Frances en een nieuweling in de stad, de liefhebber van klassieke films Robbie.

avatar van ralfsjam
prachtig mooi donker klein pareltje!

heb genoten van begin tot het einde! een dromerige film met verschillende verhalen rond om een hoofd persoon die in het eind samen komen tot een mooi drama. het liet mij achter met een goed gevoel....

prachtige acteurs die foutloos een klein filmpje groot maakte in mijn ogen. het kan dus echt!! 4.5

avatar van Poisonthewell
Zwaarmoedig filmpje met een ambitieuze plotstructuur (die desalniettemin wel geslaagd is), maar wel mooi gefilmd; de personages begeven zich aan de 'fringe' van de maatschappij, iets wat op visuele wijze sterk wordt verwoord door de dromerige beelden. Zoals gebruikelijk krikt Zooey's aanwezigheid de kijkbaarheid ook weer op, en ik kom uit op een hele mooie 3*

avatar van Chromeo
Mooi donker filmpje dat op het eind net iets te belerend is. Jammer van het al te nadrukkelijke slot...

avatar van The_Game
Aardig geslaagde drama film, dat het vooral moet hebben van de cast. Zooey Deschanel doet haar ding en, de voor mij onbekende, Mark Webber weet te boeien.

avatar van Halerzzz
De film speelt zich zoals ik het graag zie, het voert me mee en voedt me de gedachten die ik na de film voor mezelf verder zet...

avatar van danuz
Wat mij betreft een te ambitieuze poging om het goede leven (of het omgekeerde, of een poging om de kijker te wijzen op het kleine des levens) te tonen. Depressie aangejaagd met bakken treurnis en deemoed. Dan mag Deschanel nog zo sweet zijn, ik werd er niet echt goed van. Leuk om het geheel meer stuwkracht te geven middels verwijzingen, maar ook dat vond ik geforceerd.
Sorry Menni, ik had gehoopt mee te gaan in jouw nummero uno van dit decennium

Donkere film over het deprimerende leven in stadje in het Middenwesten, waar iedereen die niet besmet is met de American football-bacil als vanzelf naar de marges van de samenleving wordt gedreven. Het verhaal is niet geweldig, maar dat wordt aardig goed gemaakt door prima acteerwerk van Webber, de als altijd charmante Deschanel en oude, vertrouwde Stanton, die weer gewoon zichzelf is. Niet direct een film, die je moet opzetten als je in een chagrijnige bui verkeert.