Urideul-ui Haengbok-han Shigan (2006)

Alternatieve titel: Maundy Thursday

Zuid-Korea

geregisseerd door Hae-sung Song
met Na-yeong Lee, Dong-won Kang en Yeo-Jong Yun

Yu-jeong, een suïcidale jonge vrouw, wordt door haar tante, zuster Monica, geintroduceerd aan de ter dood veroordeelde Yun-soo. Yun-soo werd als jongetje alleen achtergelaten met zijn jongere broertje en leefde voornamelijk op straat. Op latere leeftijd raakte hij betrokken bij een gewelddadige misdaad en werd veroordeeld voor drievoudige moord. Yu-jeong, daarentegen, groeide op in een rijke familie. Alleen had zij ook te maken met een traumatische ervaring die nooit goed verwerkt werd. Naarmate Yu-jeong hem vaker bezoekt worden ze steeds meer bevriend en vinden ze motivatie om te willen leven.

De laatste 25 films die ik gezien heb, hebben geen van alleen meer dan drie sterren gekregen van mij. Maundy Thursday kan ik gelukkig met vier sterren belonen.

Maundy Thursday is een mooie film die je gaandeweg steeds beter laat begrijpen waarom beide personen zich zo slecht voelen. Ook het einde is weer erg emotioneel.

Aanrader voor de mensen die van (Koreaanse) drama's houden.

avatar van Villevalo23
Fantastisch drama!
Zeer aangrijpend en op een briljante manier in elkaar gezet.

Film over vergiffenis, berouw en liefde op een manier die alleen Koreanen lijken te beheersen.

avatar van Wadjoe
Erg mooie film. Het middenstuk was iets minder, maar naarmate het einde naderde werd het verhaal alsmaar aangrijpender en emotioneler. Alles werd duidelijk (gelukkig). Maundy Thursday sluit af met een schitterend einde dat door een prachtig pianospel word ondersteunt. Ik moet er nog even bij vermelden dat Na-yeong Lee (Yu-jeong) een prachtige rol neerzette.

Aangrijpend drama over personen, die —zwaar getekend zijn door afschuwelijke gebeurtenissen uit hun verleden— door de onderlinge confrontatie van lieverlee leren om te gaan met hun trauma’s. De een door op zoek te gaan naar vergiffenis, de ander door vergiffenis te schenken.
Hoogstaand acteurwerk (vooral van Na-yeong Lee), mooi camerawerk en een subtiele soundtrack zorgen voor een treffend geheel, die de tranen aan het einde schier onvermijdelijk maken.