• 8.602.963 stemmen

Oorspronkelijke taal: Koreaans

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot ...ing

"The Happiest Time of My Life."

De terminaal zieke Mi-na leert de nieuwe buurman, de fotografie-student Yeong-jae, kennen als zij haar aansteker uitleent en niet terugkrijgt. Dankzij de aanhoudende pogingen om deze terug te krijgen ontstaat er een band, die totaal nieuw voor haar is. Uit angst en onzekerheid blijft ze afstandelijk en teruggetrokken, terwijl hij haar juist uit haar schulp wil trekken.

image

avatar van Villevalo23

Villevalo23

Fantastische melodramatische film. Niet overdreven veel sentimentaliteit maar een mooie volwassen film over liefde, ziekte en verdriet.

Een film die je na afloop wel even doet slikken en doet wensen dat ie nog veel en veel langer had geduurd.

Heb er een stukje over geschreven op mijn site:

www.meinte-film.blogspot.com

avatar van Doom

Doom

Een mooie drama film met helaas een enorm gemis aan gevoel, sentimentaliteit en chemie tussen de twee hoofdrolspelers. Ook stoorde ik mij aan de kinderachtige houding van Yeong-Jae. Hij bracht toch enige irritatie naar boven. Geen geslaagd personage in mijn ogen.

Gelukkig heb ik wel kunnen genieten van de heerlijke muziek, prachtige locaties en enkele scènes die visueel een schot in de roos waren.

BBarbie

Subtiel geschreven verhaal over de ontluikende liefdesrelatie tussen een jong meisje, dat vanwege haar zwakke gezondheid regelmatig in het ziekenhuis belandt, en haar montere buurjongen, die door de moeder van het meisje ingehuurd wordt. Een lieve film met prachtige plaatjes en uitstekend acteerwerk, vooral van Su-jeong Lim, die een aantal jaren later een soortgelijke rol nog eens dunnetjes heeft overgedaan in Hængbok (2007).

avatar van soom

soom

Weer een pareltje, en vooral in wat is het, de laatste 20 minuten leefde ik helemaal mee. Dit hangt voor mij wel zo'n beetje tegen de film die ik eerder vandaag zag, aan.

Thematiek is in mijn mening in romantische, Koreaanse films allemaal hetzelfde gebazel. Maar toch kruipt het ongemerkt en zonder twijfel in mijn hart.

Mijn ledematen werden weer overspoeld door de symboliek en de rustige, kalme sfeer die voor mij overdonderend werkte. Ik was hier wel erg benieuwd naar. Het valt zeker niet tegen. Geen verrassing in deze hele film, eigenlijk, maar het drijft zeker op dezelfde stroom mee als Amerikaans-Engelse films als A Walk to Remember, Love Story en nog wel meer titels.

Hoofdrolspelers zijn ongelooflijk mooi, heel knap, het is danig en ongelooflijk interessant om te kijken naar het beroep dat de jongen in kwestie moet uitbeelden.

Er zaten, zag ik in de gauwigheid, wel zeker een paar foto opnamen tussen, die naar mijn idee zo geselecteerd kunnen worden voor een fotowedstrijd. Die zouden daar wel de eerste prijs kunnen winnen.

Teder, heel mooi krachtig, ondanks het wel een beetje magere gegeven. Het pakt uit op een bijzondere manier en nestelt zich naast andere mooie pareltjes.