The Pace That Kills (1935)

Alternatieve titels: Cocaine Fiends | Cocaine the Thrill That Kills

geregisseerd door William A. O'Connor
met Lois January, Noel Madison en Sheila Bromley

Nick (Noel Madison) is een drugsdealer die op de vlucht is voor de politie. In een klein stadje ontmoet hij een goedhartig jong meisje, Jane Bradford (Lois January), die hij vraagt om een schuilplaats. Jane, die met hem mee gaat, wordt al snel zijn volgende drugsslachtoffer, omdat hij haar stiekem verdovende middelen toedient.

avatar van mrklm
Waar "Reefer Madness" dusdanig over-the-top was dat je er bij vlagen hard om kon lachen, is deze sneue soortgenoot weliswaar belachelijk, maar nauwelijks lachwekkend. Een jonge vrouw met hoofdpijn krijgt van haar kersverse (maar criminele) vriendje 'hoofdpijnpoeder' en uiteraard is dat het begin van een enorme berg ellende. Maar Eddies verhaal is zowaar nog tragischer (en idioter) in deze vertoning die valt onder de categorie dat bekend staat onder het understatement 'een beetje jammer'. Dat geldt wellicht nog meer voor de extreem sneue muzikale intermezzo's die de looptijd van een uur vol maken. Vermijden, dit prutswerkje.