• 8.295.898 stemmen

Twilight of the Ice Nymphs (1997)

Fantasy / Mystery | 91 minuten

Genre: Fantasy / Mystery

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Guy Maddin

Met onder meer: Frank Gorshin

IMDb beoordeling: 5,9 (916)

Plot Twilight of the Ice Nymphs

"One man's search for amorous requital in a land where the sun never sets."

Een politieke gevangene begint zijn reis naar de droomwereld Mandragora, terwijl hij een gepassioneerde relatie aangaat met een jonge vrouw. Tijdens zijn reis is de gevangene getuige van de passie die bij een struisvogelboerin, een vissersman die weduwnaar is geworden en een manusje-van-alles langzaamaan in een gek verandert. Hoe dichter de gevangene bij Mandragora komt, hoe gepassioneerder hij raakt van de jonge vrouw.

Juliana Kossel

Amelia Glahn

Zephyr Eccles

Dr. Issac Solti

Matthew Eccles / stemrol of Peter Glahn

Peter Glahn (onvermeld)

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Op papier (qua verhaal bedoel ik dan) wel een van de meest aansprekende Maddin films wat mij betreft. Wel verfrissend een andere aanpak dan gebruikelijk bij Maddin (geen titelkaarten). De kleuren doen eerder denken aan The Wizard of Oz en de experimenten met kleur aan Antonioni's Oberwald, maar door dat alles is het ook iets minder uniek dan gehoopt.

avatar van John Milton

John Milton

Wow, dat dit het eerste berichtje is. Toch geen enorm onbekende titel. Ik pikte hem er meteen uit als Maddin en ik heb pas een film en één short van hem gezien. Deze ook liggen trouwens thuis, zie ik nu.

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Toch geen enorm onbekende titel.
Ik weet niet wat je bedoelt, maar dit is toch wel de periferie van Maddins oeuvre denk ik (zie ook het aantal stemmen - het minste van allemaal), waarom zou deze dan specifiek van bekend zijn ??

avatar van John Milton

John Milton

Mochizuki Rokuro schreef:

Hèhè. Terecht punt. Ik heb echter geen idee. Ik ben met twee films nauwelijks een Maddin kenner en ik herkende de titel meteen. Ik ging er dus meer vanuit dat het geen obscuur werkje is dan dat ik daar concrete redenen voor heb