One Piece: Omatsuri Danshaku to Himitsu no Shima (2005)

Alternatieve titels: One Piece: Baron Omatsuri and the Secret Island | One Piece Movie 6

Japan
Animatie / Actie

geregisseerd door Mamoru Hosoda
met de stemmen van Mayumi Tanaka, Akemi Okamura en Kazuya Nakai

Gelokt door een advertentie, meren Luffy en zijn crew aan op het recreatie-eiland Omatsuri. Wat niet in de advertentie stond, is dat ze eerst de 'Test van Hel' moeten volbrengen eer zij gebruik mogen maken van de faciliteiten. Uiteraard gaan zij deze uitdaging niet uit de weg.

avatar van Dopke
Aardige tekenstijl weer, een beetje een terugkeer naar een wat comic-achtigere benadering. Mijn voorkeur gaat uit naar Dead End, waar de stijl net iets volwassener is, maar altijd aardig als de film qua stijl net wat afwijkt van de serie. En Usopp ziet er dit keer voor de verandering wèl cool uit.

Interessant, maar niet helemaal geslaagd, zijn de welbekende 3D toevoegingen. Ik stoor me nog steeds aan het gigantische verschil tussen 3D en 2D. Achtergronden, objecten en de Venetië-achtige stad zijn op momenten best fraai, maar veel vaker vloekt het gigantisch met elkaar.

Het plot is verder weinig relevant en kennen we wel. De dramatische ontwikkelingen lijken dit keer wel enigszins diepgang te krijgen door spanningen tussen de crewleden en vertwijfelde vragen als ‘wat is er met ons aan de hand?’. Maar helaas, hier wordt niets mee gedaan, wat het ergens wel weer knullig en geforceerd maakt. Stoer einde overigens, niet zozeer in ontknoping, maar de manga-achtige/Final Fantasy-eindbaas transformatie was toch wat onverwacht en lekker duister.

avatar van J.T.O
Ik neem aan dat je One Piece ook volgt? Ik kan bijna niet geloven dat je de zesde film een twee geeft ten opzichte van de andere One Piece films. Deze was verreweg echt de beste. Qua animatie was er een verschil, uiteraard op een zeer positieve manier, want de glanzende animatie uit de voorgaande films zijn in principe ook goed, alleen past het minder bij de stijl van One Piece. Hier bij de zesde film was het gewoon wicked en het doet me erg denken aan Noein. Weinig details, maar daartegen is het wel erg stijlvol en kleurrijk geanimeerd. Vooral de actiescènes doet het met zulke animatie goed. Dat 3D was inderdaad erg zichtbaar, maar helemaal niet storend, omdat de sfeer gewoon dik erin zat. Het heeft zich vooral te danken aan de muziek en dat je daarom gewoon de One Piece sfeer weer ervaart. Net als de serie zelf, maar toch ben ik verbaasd over die 2 sterren. (Of je kijkt alleen die films, alleen dat lijkt me sterk)

Overigens vond ik het ook erg bizar, normaal gesproken is One Piece niet zo, maar dat was dan wel verrassend, want zelden krijg je zulke absurde situaties in One Piece.

4 sterren ter compensatie.

avatar van Sanderkeuh
De beste One Piece movie imo.
De animatie was beter dan de andere film, en het plot is helemaal anders dan gewoonlijk.
Lekker duister vergeleken met de anders nogal vrolijke verhalen. (Al is dat zeker ook niet slecht!)

sjano1244
deze film was heel erg lachen en ook tof verwerkt

4,5 ster

luffy: oi nami, nami te ba

nami: urusai!!!!

luffy: NAAMMII!!

Nami: URUSAI TA!!!

pracht stuk was dat in het bos toen ze verdwaald waren.