Umezu Kazuo: Kyôfu Gekijô - Zesshoku (2005)

Alternatieve titels: Kazuo Umezu's Horror Theater: Diet | Kazuo Umezu's Horror Theater: Ambrosia

Japan
Horror

geregisseerd door Tadafumi Itô
met Naomi Kaizuka, Shôko Nakagawa en Shôko Nakahara

Tomoko, een meisje met overgewicht, gaat op een streng dieet nadat ze door een jongen is afgewezen. Het dieet is succesvol en de jongen toont interesse in haar. Op hun eerste date komt haar lang onderdrukte honger weer tot leven.

Leuk.

Visueel té karig jammer genoeg hoewel er naderhand wel enkele aardig geschoten scenes inzaten.

Wel een aardig verhaaltje dat zich lang gedraagt als drama maar zich op het einde ontpopt tot een serieus geschift kortfilmpje. Niet dat het allemaal supergrafisch is, maar het contrast is er wel. Vooral ook gestoord hoofdpersonage, verder is de gore beperkt tot één korte scene.

Leuk om volgen, gelukkig allemaal niet te lang en sterk einde. Er volgt trouwens nog een erg leuk stuk na de aftiteling (nog een minuut of 4) die het hoofdpersonage alleen maar freakier maakt. Gezien -fal, aangezien wij het bijna gemist hadden (als in aftiteling = gedaan).

avatar van -fal
Ik had het dus gemist, maar dat zoeven ingehaald
Ik zie dat ik de hele serie nogal erg laag gewaardeerd heb, terwijl hij me toch aardig is bijgebleven. Herziening ligt echter niet direct voor de hand, dan toch eerder Tenshi.

Die laatste scene is echt raar gepositioneerd

Had de film zelf al helemaal afgesloten maar verbaasde mij erover dat er 6 minuten aftitels op zou zitten, toch niet doorsnee bij korte filmpjes als deze. Waarschuwing voor de mensen die hem nog willen kijken dus.