Umezu Kazuo: Kyôfu Gekijô - Death Make (2005)

Alternatieve titel: Kazuo Umezu's Horror Theater: Death Make

Japan
Horror

geregisseerd door Taichi Itô
met Alice, Koichiro Hama en Hitomi Miwa

De tiener Kuroe en TV regisseur Satomi bezoeken een verlaten pakhuis om een horror tv programma te maken. Het gerucht gaat namelijk dat het in het verlaten gebouw spookt. Ze vinden een mysterieus masker en dat is het begin van een angstaanjagende nacht.

Lastige film om te beoordelen.

Taiichi doet wat mij betreft heel wat goed en kan zeker sfeer opbouwen. Alleen is de muziekkeuze vaak onbegrijpelijk en balanceert de film steeds tussen visueel interessant en butgoedkoop lelijk. Taiichi weet nooit echt een lijn te vinden waardoor het de enige seconde toch best mooi kan ogen, de volgende seconde uitermate goedkoop.

Verhaaltje is ook niet erg boeiend al is het wel redelijk goed uitgevoerd. Zitten een paar spannende scenes in maar het blijft het gehele filmpje lang wankelen. Laatste scene was dan wel weer erg mooi.

2.5* toch nog, maar met erg gemengde gevoelen.