Born This Way (2013)

Verenigde Staten / Kameroen
Documentaire

geregisseerd door Shaun Kadlec en Deb Tullmann

Voor jonge homo’s in Kameroen zijn popidolen als Rihanna en Lady Gaga niet minder populair dan in het Westen. Maar de verdraagzaamheid ten opzichte van homo’s die Gaga in 'Born This Way' bezingt, is voor mensen als Cedric en Gertrude slechts een fantasie. Ze zijn homoseksueel en wonen in Kameroen, waar hun geaardheid als misdaad wordt beschouwd. De grote stad biedt maar in beperkte mate veiligheid of anonimiteit. Toch is het voor veel homo’s en lesbiennes het enige toevluchtsoord. Uit de kast komen is er een groot taboe, helemaal tegenover de eigen familie.