Afro Samurai (2007)

Alternatieve titel: Afuro Zamurai

Verenigde Staten / Japan
Animatie / Actie
125 minuten (miniserie, 5 delen)

geregisseerd door Fuminori Kizaki
met de stemmen van Samuel L. Jackson, Kelly Hu en Ron Perlman

'Afro Samurai' vertelt het verhaal van een donkere samoerai die in een futuristisch, doch feodaal Japan de missie heeft om de tragische dood van zijn vader te wreken.

avatar van kinjutsu
kos schreef:
live-action?.... Lijkt me een bijzonder slecht idee.

haha, idd

avatar van aryan
leuke serie, leuke vechtscenes maar niet bijzonder. Ik vind toch dat de amerikanen het bij comics en superheroes moeten houden en japanners moeten gewoon doorgaan met anime.

rare mix, leuk voor een keer kijken.

maar zoals bovenstaande commentaren al duidelijk maken is het niet 100% geslaagd, een afro amerikaanse anime door een japanse tekenaar.

De muziek van RZA is wel ok en het is mooi getekend, maar ik hoop niet dat ze meer van dit soort onzin uitbrengen.

3* voor de moeite

Mr_White
The Director's Cut is als het goed is sinds kort te bestellen bij o.a. Bol.com.

avatar van Shinobi
Van het weekend deze serie maar eens gezien en was wel aardig moet ik zeggen. Samuel L Jackson heeft een geweldige stem en verder zijn de scènes heel mooi in elkaar gezet en zitten er ook goede actie in. Ik had gelezen dat er in 2008 een 2de seizoen komt, ben benieuwd. Ik las trouwens ook dat één aflevering iets van 1 miljoen dollar kostte om te maken.

Ik geef 'm 3, 5 sterren.

Kevin13
pracht van een trailer. merkte wel een figuur op die ontzettend veel op
Ki Adi Mundi leek van star wars.

is deze film al verkrijgbaar of niet

Mr_White
Kevin13 schreef:
pracht van een trailer. merkte wel een figuur op die ontzettend veel op
Ki Adi Mundi leek van star wars.

is deze film al verkrijgbaar of niet

Mr_White schreef:
The Director's Cut is als het goed is sinds kort te bestellen bij o.a. Bol.com.

avatar van leidsehoodie
Vette stijl, zowel beeld als geluid.

Stoorde me alleen aan twee dingen: het einde (te veel twists) en de gevechten. Je ziet twee samurai op elkaar afrennen, het beeld wordt even zwart, je ziet een zwaard door het scherm flitsen, wat bloed, het beeld wordt weer zwart en dan mag je gaan raden wie zijn hoofd, arm of been kwijt is. Waarom niet gewoon die finale slag vol in beeld? Doet me denken aan de onthoofding in The Last Samurai, waar opeens een boom in beeld komt, erg irritant

Verder erg leuk om te kijken.

Die directors cut van bol.com is wel mooi, maar de hoes is vet onhandig en hij staat standaard op frans. Die fransozen hebben toch maar mooi pech met die klote nasynchroniedinges.

deTuinman
die heb versie ik ook, erg goeie anime

avatar van Phoenix
Wordt vergamed. Voor zover ik weet alleen op de X-Box 360 en PS3. Wat een droom zou het zijn als dit op de Wii kwam en je je gewoon met de wiimote als samuraizwaard een weg door animevillains kon hakken.

avatar van leidsehoodie
Ja, hopelijk kunnen ze de prachtige visuele stijl van deze film in de game omzetten, lijkt me heel moeilijk, want deze film is een spreekwoordelijke lust voor het oog!

Waarom staat deze OVA-Serie op moviemeter, HET IS GEEN FILM.

Wel een miniserie, en die mogen op MM onder bepaalde voorwaarden (max 7 afleveringen)

avatar van beavis
Op het Camera Japan festival is een film versie van Afro Samurai te zien. Staat niet in Imdb!?!? enig idee wat dat dan precies is? De vijf delen van de miniserie aan elkaar vast geplakt, of toch een speciale film-edit...

avatar van EVIL '84
Vette serie!

avatar van Mythikal
Ik ben geen anime liefhebber, maar vond dit wel een gave serie.
Leuk muziek, stem van Jackson is geweldig en komisch en gaaf verhaal.

Ik kijk uit naar de film Afro Samurai Ressurection.
Die komt uit in begin februari 2009

4 sterren

avatar van belchinees
Die compagnon met zijn negerpraat was vreselijk irritant. Voor de rest niets op aan te merken, knap!

avatar van Pistons
Haha, geweldige samurai variant. Jackson bracht me meermaals aan het lachen met z'n rake quotes.
De vijf afleveringen verveelden geen moment.

avatar van DiKKe_OsCaR
Ik vond de compagnon, Jackson, ook verrekte irritant eigenlijk. Maar het hoorde wel weer bij het dwaze van deze samurai anime. Ben benieuwd hoe het verhaal verder gaat bij Afro Samurai Ressurection.

avatar van s0062423
Interessant, maar daar blijft het bij.

Met deze bijna wanhopige poging van GDH om zich op de internationale, lees; Amerikaanse, mark te plaatsen, heeft het creatieve team van Gonzo een uitermate absurde mix in elkaar gestoken.

Alle vooroordelen over anime, zijnde houterige animaties en (te) expliciete beelden, werden in deze OAV allemaal ongeveer vertienvoudigd en in een hip jasje gestoken. Resultaat; bij tijd en wijlen leuke beelden, waar vooral de camerabewegingen, kleurenfilters en de uitvergrootte dynamische stijl in opvallen. Het verhaaltje daarentegen is net als de door Jackson van een stem voorziene side-kick en de irriterende soundtrack van ondermaats niveau.

Desalniettenim is het een interessant experiment geweest en is GDH in z'n opzet geslaagd. Maar geef mij toch maar I.G. of Studio4°C. Als Trava mij bevalt wordt Madhouse aan mijn lijstje toegevoegd...

GDH?

avatar van s0062423
Gonzo Digimation Holding

avatar van Minority_Check
een geweldige animatie om naar te kijken
heb erg genoten kan ook niet wachten om de film te zien
al vond ik de wereld waarin ze leefden raar
ze hadden telefoons en robots maar waar is de auto of een andere soort transportmiddel

avatar van IronHide
Geweldige animatie serie. Ik ben normaal fan van de wat oudere cartoons, maar deze serie is geweldig. De soundtrack is ook vet, met nummers van de Wu-Tang.

avatar van tattoobob
Heerlijke serie

avatar van Donkerwoud
Schitterende artwork, maar lachwekkend slechte anime. Het is een soort willekeurige bijeenraapsel van allerlei generic elementen. Elk cliche denkbaar zit er wel ergens in verstopt en dan niet eens op een leuke manier. Vooral erg statisch en zielloos. Dan kan de titelheld nog zo'n stoere afro hebben...

avatar van tattoobob
Superstrakke Anime die alles bevat wat ik in een Anime wil zien.....Actie,Humor en Bloed .
De stem van Samuel L. Jackson voegt ook zeker wat toe...hij heeft zowiezo een goede stem en hij past er ook echt bij.
De serie en de films zijn super.......en goede soundtrack ook trouwens.