Past Tense (2006)

Canada / Verenigde Staten
Thriller

geregisseerd door Penelope Buitenhuis
met Paula Trickey, Alexia Fast en Michael Rogers

Weduwe Kim Shay kan haar dochter niet overtuigen dat de dromen die het jonge meisje heeft, waarin ze vermoord wordt, niet echt zijn. De liefhebbende moeder begint het verhaal van haar kind te onderzoeken en komt tot een ondenkbaar besluit: haar kind had het bij het rechte eind, ze werd inderdaad vermoord - in een vorige leven. Nu moeten de twee samenwerken om de moordenaar te vinden.

matige thriller

avatar van bennerd
Inderdaad een matige thriller. Aan het verhaal ligt het echter niet, wát een sterk verhaal. Helaas haalt de uitwerking alles, maar dan ook alles naar beneden.

De film lijkt gemaakt te zijn voor een VijfTV-publiek. De moeder wordt te veel in scène gezet als een "stoere heldin", wat enkel op de lachspieren werkt; de dochter wordt net zo min memorabel in vertolkt. Wel een erg sterk geacteerd als het meisje de moordenaar in het echte leven de moordenaar in de ogen kijkt.

Het had allemaal ook een stuk spannender en enger gekund. Door al deze negatieve punten krijgt het nog maar net een 2.5*. Ik wacht op een remake door een horror/thriller-regisseur.

Qua acteerprestaties sprong het jonge meisje er enorm uit. Echt kwaliteitsvol naar mijn oordeel. Het verhaal was ondanks de korte speelduur nog te traag. De spanning was op het begin enorm moeilijk te vinden waardoor de film voor mij niet geslaagd is. Het einde heeft het al bij al nog een klein beetje goed gemaakt doordat er nog wat snelle scenes zijn bij gestoken.

Redelijk verhaal.
Maar de casting is miserabel.
De actrice die de 5-jarige dochter moet voorstellen is veel te oud, ze is waarschijnlijk al 12 jaar en is even groot als de moeder in de film, dat maakt het allemaal heel ongeloofwaardig.
Spijtig want er zat veel meer in deze film.