The Perfect Husband (2004)

Alternatieve titel: Her Perfect Spouse

Canada
Thriller

geregisseerd door Douglas Jackson
met Tracy Nelson, Michael Riley en Andrea Roth

De succesvolle Ty Kellington is knap, lief, charmant, intelligent en woont in een schitterend huis. Lisa is dan ook dolgelukkig als ze hem aan de haak slaat. Al snel na hun huwelijk blijkt Ty ook een andere, zeer onaangename, kant te hebben: hij is gewelddadig, jaloers en een bezitterige etterbak. Iedereen die in de buurt van Lisa komt, verkeert in levensgevaar. Haar mannelijke collega overleeft de eerste aanval ternauwernood, haar zus weet net op tijd uit huis te vluchten, maar... is Lisa zelf nog wel veilig? Kan zij ook op tijd ontsnappen?

avatar van Devoo
Voorspelbaar, maar toch best aangenaam om te kijken. Acteerprestaties zijn niet altijd even goed, maar je ziet wel een goede evolutie in het veranderen in gedrag van Ty. Gewoon een degelijke Thriller dus.

avatar van Friday the 13 th
"The perfect marriage", "The perfect nanny', "The perfect assistant", "The perfect tenant", "The perfect neighbor", "The perfect teacher"......en deze lijst gaat maar door en door. En er komen waarschijnlijk in de toekomst nog veel meer soortgelijke titels bij.

Het zal dan ook niemand verbazen dat zulke filmpjes geen toppers kunnen zijn. Laat deze films voor wat ze gemaakt zijn, namelijk een cliché tv-thrillertje brengen en dat doen ze bijna allemaal goed.

Deze "The perfect husband" ( " The perfect spousse" in bepaalde landen) is daar geen uitzondering op. Alhoewel die denkbeeldige stemmetjes en taferelen in het begin wat storen, moet ik mijn mede-gebruikers hier boven gelijk geven. De evolutie in het gedrag van Ty is duidelijk merkbaar m.a.w de film neemt dus genoeg tijd om op te bouwen.

Hoewel het allemaal genietbaar blijft, breekt de spanning helaas nergens echt los. Op het einde heb je wel een paar "oh neen" of "zorg dat je vlug weg bent" scènes, maar in het algemeen blijft deze film heel erg braaf zoals het een tv-thrillertje beaamt. Weinig moorden dus (al mogen we hier nog van geluk spreken, vaak blijft het dodental in zulke films op 0 staan), maar je krijgt in de plaats simpele genietbare tv met hier en daar wat geforceerde cliché spanning.

Mooier kan zoiets niet worden.

Ok, voorspelbaar maar toch goede thriller

avatar van Pazmaster
Inderdaad een heel erg voorspelbare tv thriller. Het wordt nergens echt spannend. Leuk voor een keer als je niets te doen hebt. Maar je zal niks missen als je deze overslaat. 2,5 ster

Clapboy
Spannende thriller, niet origineel maar wel goed in zijn soort.

avatar van clubsport
Het cliche plot ( vrouw trouwt met perfect husband maar ontpopt zich als psychopaat ) hebben we al
heel wat keren voorbij zien komen .
In de jaren 70 80 en 90 werden we met dit thema overspoeld in de catagorie true stories waarin het verhaal vrijwel altijd eenzijdig vanuit het vrouwelijk perspectief werd verteld en waarin de dader ook meestal erg 2 demensionaal werd neergezet zonder bevredigende backstory .
Dit was natuurlijk om de dader zoveel mogelijk te demoniseren en het slachtofferpersonage zoveel mogelijk sympathiek neer te zetten .
Maar waarom niet eens wat meer backstory voor de dader ? dat zou het verhaal heel wat meer diepgang
kunnen geven en een veel interessante film op kunnen leveren .
Ook hier is het eigenlijk erg cliche , Dat het koppel al na 4 maanden trouwt maakt het er ook niet veel geloofwaardiger op .

Tuurlijk is dit een 13 in 1 dozijn thrillertje maar toch , er waren momenten ook in de film waarbij ik dacht : tjonge is dit alles wat jullie qua tekst dialoog konden verzinnnen ? zoals in de dinner scene waarin TY ongevraagd opduikt en men hem vraagt hoe hij aan zijn personages komt in zijn boeken .

Grappig dat Michael riley deze rol speelt , ik had hem zien spelen naast Brian Dennehy in To catch a killer en daarin speelde hij echt goed ook al gaf Dennhy hem het nakijken als Gacy .