• 8.295.426 stemmen

Feng Liu Duan Jian Xiao Xiao Dao (1979)

Actie / Komedie | 101 minuten

Genre: Actie / Komedie

Alternatieve titel: The Deadly Breaking Sword

Oorsprong: Hongkong

Geregisseerd door: Chung Sun

Met onder meer: Lung Ti, Alexander Fu Sheng en Shih Szu

IMDb beoordeling: 6,5 (228)

Oorspronkelijke taal: Mandarijn

Plot Feng Liu Duan Jian Xiao Xiao Dao

Dr Kuo heeft een befaamde moordenaar ingehuurd. Tuen Cheng-tsin spant samen met de dief Ko Mun om een stokje te steken voor de plannen van Dr Kuo. Gewapend met de 'Deadly Breaking Sword'-techniek trekken ze er samen op uit om de moordenaar te vinden.

Tuan Changqing, Deadly Breaking Sword

Chen Yinggang

Madam Li Xing

Onderhond

Leuk filmpje.

Opvallende gelijkenissen met de film die ik gisteren zag (Bat Without Wings). Ook deze film in de studio geschoten - al waren er wel buitenopnames - en ook hier nogal wat lange shots van veraf.

In deze film werkt het wel. Het ziet er allesbehalve nep uit, vaak erg mooi en strak camerawerk zelfs. Gaat vaak indrukwekkend met de gevechten mee. Gevechten zelf zijn ook van veel hogere kwaliteit. Niet wat kling klang, maar veel mooi georchestreerd duik, boks en schop geweld. Ook veel wapens en leukere stijlen aanwezig in deze film. Vooral die halbert was erg cool. Geniepig prik, draai en terugtrek werk.

't Is een aardige mix van mooie actie en luchtige comedy, hoewel het naar mijn gevoel toch nét iets te serieus genomen werd.

Maar mooi in beeld gebracht en uitgewerkt martial arts geweld in deze film. Aanradertje voor de fans.