Elsa y Fred (2005)

Argentinië / Spanje
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Marcos Carnevale
met Manuel Alexandre, China Zorrilla en Blanca Portillo

Het verhaal over de opbloeiende liefde tussen twee mensen op flinke leeftijd. Elsa is 82 jaar, maar vol optimisme en levenslust. Fred (Alfredo) is haar nieuwe 77-jarige buurman, die onlangs zijn vrouw heeft verloren en daarmee zijn levensdoel. Maar Elsa komt als een wervelwind zijn leven binnen met de droom om de beroemde scene van Anita Ekberg in de Trevi-fontein uit La Dolce Vita na te spelen.

kappeuter (moderator)
Voorspelbare maar aardige romantische komedie over hoogbejaarden.
Omroep Max filmpje. Beetje oppervlakkig, maar wel ok.

avatar van Castor Troy
Leuke komedie, met een goede cast, deze maken de film, kunnen niet voorkomen dat de film hier en daar wat saai wordt en inzakt.

avatar van tonnyhk
Beste wel leuke onderhoudende film. Soms ook best wel ontroerend en aangrijpend. ik vond het zeker het kijken waard.

avatar van Verhoeven
Deze voorspelbare Argentijnse feelgood movie vond ik veel te lang duren vooral vanwege het effect wat je binnen anderhalf uur kan bereiken. Marcos Carnevale’s Elsa & Fred is een eerbetoon op de Trevi-fontein uit La Dolce Vita van regisseur Fellini. Helaas dat het verteld wordt door mensen die met het ene been in de dood staat en het andere nog net kunnen acteren. Want ik vond het een hopeloze boel voor de twee bejaarde geliefdes rond de tachtig. Je kent het wel de één (Fred) heeft geen levenslust meer en wilt liever dood en de ander (Elsa) zorgt ervoor dat hij weer levenslust krijgt en weer zin in het leven krijgt. Uiteindelijk sterft de ander en zijn we weer terug bij af het enige wat er nu aan verschilt, is het feit dat Fred nu enorme levenskracht heeft gevonden. Dus voor Argentijnse begrippen veels te voorspelbaar, die vol zit met clichés en mij helaas niet deed ontroerden en of aan het lachen bracht.

Doorheen deze film uit de middenmoot, ontdekte ik toch wel meerdere mooie momenten.

echt een heerlijke film heb genoten.....