Sensation (1995)

Drama / Thriller

geregisseerd door Brian Grant
met Eric Roberts, Kari Wuhrer en Ron Perlman

Lila Reed, een paranormaal begaafde studente, reageert op een advertentie om deel te nemen aan een psychologisch experiment. De initiatiefnemer is de onweerstaanbare professor Ian Burton. Naarmate het experiment vordert, wordt het beangstigender voor Lila, omdat ze zeer duidelijke visioenen heeft voor de wurging van een meisje. Hints wijzen in de richting van Carrie Reiner, een studente, die werd vermoord in het appartement onder dat van professor Burton. Lila komt in tweestrijd, omdat ze totaal is geobsedeerd door de mysterieuze professor, maar hem tegelijkertijd verdenkt van de moord op Carrie.

Een voorspelbare, sjofele en te opzichtige erotische thriller, vol met ingebouwde afleidingsmanoeuvres die er nauwelijks toe deden. Het ging toch vooral om een naakte Kari Wuhrer. De regisseur deed tevergeefs z'n uiterste best om het geheel kunstzinnig en intrigerend in beeld te brengen.