Crescendo (1970)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Alan Gibson
met Stefanie Powers, James Olson en Margaretta Scott

Een studente die klassieke muziek studeert, gaat naar Zuid-Frankrijk waar zij zal logeren bij de familie van een befaamde pas gestorven componist om een thesis over hem te schrijven. Zij doet in de villa echter een aantal onaangename ontdekkingen. Zij maakt kennis met de weduwe van de componist, zijn verlamde drugsverslaafde zoon en een sinistere knecht. Tevens wordt ze midden in de nacht gewekt door een onbekende die piano speelt en er lijkt nog iemand in het huis aanwezig te zijn, opgesloten op de zolder.

avatar van Mac Hammer Fan
Alan Gibson, ook de maker van "Dracula AD 72" en "The Satanic Rites of Dracula" , tekende voor de regie van deze bescheiden maar toch onderhoudende Hammer griezelfilm, met relatief minder bekende acteurs. De Nederlandse titel bij de bioscoop-release was "De Verminkte Mannequin".
Een Engelse review tref je hieronder aan: