Too Much Johnson (1938)

geregisseerd door Orson Welles
met Joseph Cotten, Virginia Nicolson en Edgar Barrier

Augustus Billings doet zich voor als de rijke Cubaanse plantage-eigenaar Joseph Johnson. Hij heeft een affaire met Clairette Dathis, de vrouw van Leon Dathis. Wanneer Leon de affaire ontdekt, gaat hij achter zijn rivaal aan. Met behulp van een foto van Augustus, probeert hij hem te vinden. De achtervolging resulteert in de ene visuele grap na de andere.

avatar van Metalfist
Dat moet toch de droom voor elke filmliefhebber zijn. Een film die al jaren verloren was gewaand toch nog terugvinden en in zo'n staat dat hij te restaureren valt... Binnenkort maar eens op zoek gaan naar deze Welles pre-Citizen Kane

avatar van Drs. DAJA
Een film die onzinnig schijnt te zijn zonder de context van de theater-productie waarvoor hij gemaakt is.