ad

Genre: Documentaire

Alternatieve titel: Trajectoires

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Jennifer Baichwal en Edward Burtynsky

IMDb beoordeling: 6,9 (900)

Releasedatum: 11 oktober 2013

Over Watermark

“Watermark” volgt Burtynsky's wereldwijde fotografische verkenning van onze meest vitale en gecompromitteerde bron: water. “Watermark” onthult in welke mate de mensheid water heeft gevormd en in hoeverre het water ons heeft gevormd. In Californië leidt het uitgestrekte, kunstmatige All-American kanaal water van de Colorado rivier naar stedelijke centra. In India ziet de bevolking van het hindoe-pelgrimsoord genaamd de Kumbh Mela dagelijks dertig miljoen gelovigen baden in de heilige rivier, de Allahabad. En zo gaat het verder.

image

Vanaf 11 september in de bioscoop (Cinéart)

avatar van dimi303

dimi303

Openingsfilm op het docville filmfestival. Ben ik zeer benieuwd naar na het prachtige manufactured landscape.

avatar van yesplease

yesplease