Frenchman's Creek (1944)

Avontuur / Romantiek

geregisseerd door Mitchell Leisen
met Joan Fontaine, Arturo de Córdova en Basil Rathbone

Lady Dona zit vast in een ongelukkig huwelijk met Harry St. Columb, terwijl diens sinistere vriend Lord Rockingham opzichtig achter haar aan zit. Dan meert er een schip aan vlakbij hun huis, namelijk dat van de Franse piraat Jean Benoit Aubrey. Wanneer Lady St. Columb hem ontmoet is ze meteen meer dan gecharmeerd van hem. Aubrey ontketent een strijd tegen een plaatselijke, machtige landeigenaar en wanneer daardoor zowel Mr. St. Columb als Lord Rockingham proberen Aubrey te vervolgen, moet Lady St. Columb een keus maken.