Indictment: The McMartin Trial (1995)

Drama / Thriller

geregisseerd door Mick Jackson
met James Woods, Henry Thomas en Mercedes Ruehl

De naam McMartin wordt door veel mensen nog steeds in verband gebracht met een vreselijk misdrijf, namelijk 'kindermishandeling'. Tien jaar nadat de zaak begon, weerklinkt in de namen McMartin en Buckey nog steeds de hysterie die veroorzaakt werd door een van de meest buitengewone strafrechtzaken uit de Amerikaanse geschiedenis. Door de zaak McMartin is kindermishandeling een bespreekbaar onderwerp geworden. De McMartin rechtszaak duurde zes jaar en kostte ongeveer 15 miljoen dollar, en was hierdoor de langste en duurste rechtszaak ter wereld.

avatar van narva77
Deze komt toch vanavond? Mooie tv-film, echte rechtbankthriller.

avatar van narva77
Herstel, deze komt maandagavond op Net5, om 20.30 uur.

avatar van narva77
3 op een rij Uitstekend rechtbankdrama met een goede James Woods.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
stond er al op, De Knip

avatar van De Knip
Sorry Jordy, niet goed gekeken.
Maar over de film, het boeide me echt enorm deze film. Zeer verrassend goed zelfs. Houd wel van dit genre films.

****1/2

narva77 schreef:

Uitstekend rechtbankdrama met een goede James Woods.

zo is dat
***' 3,5 op 5 ***'

Destijds op video opgenomen televisiefilm, inmiddels overgezet op dvd en sindsdien meerdere malen bekeken.
Beklemmend rechtbankdrama, waarin de aanklagers ten koste van alles de waarheid naar hun hand proberen te zetten. Fantastische rollen van James Woods en een gedreven, maar bijzonder ergerlijke Mercedes Ruehl.
Hemeltergend.

avatar van Uzza_Sparta
een goede tv film
was toen genomineerd met 8 Emmy's en 4 Golden Globes, en won de Emmy en Golden Globe voor Beste Tv Film in 1996
een van de producers was Oliver Stone
een aanrader

wie heeft deze film te koop met ondertitels

Goed rechtbankdrama, over een nogal dubieuze zaak over kindermishandeling.
De cast, met James Woods op kop, doet het uitstekend.
En de film is zeer goed gemaakt, waarin de spanning steeds aanwezig is.
Toch wel een aanrader.

avatar van clubsport
heel goed rechtbankdrama waarin de gekte over zogenaamd kindermisbruik zowat het hele land op zijn kop zet .
James woods zet hier een ijzersterke rol neer als de advocaat die de beschuldigden moet verdedigen .
en ook de overige castleden doen het allemaal heel goed .
het geeft ook heel goed weer hoe een beschuldiging helemaal uit de hand kan lopen en ahw volledig ontspoort .