The Brooke Ellison Story (2004)

geregisseerd door Christopher Reeve
met Mary Elizabeth Mastrantonio, John Slattery en Lacey Chabert

De film is gebaseerd op het ware levensverhaal van Brooke Ellison. Brooke raakt op 11-jarige leeftijd betrokken bij een auto-ongeluk waarbij ze ernstig gewond raakt. Ze geeft echter niet op. Gesteund door haar moeder wordt Brooke niet alleen op Harvard toegelaten maar slaagt ze Magna Cum Laude.

avatar van Donkerwoud
Oei- ze hebben het afschuwelijke '' waargebeurd verhaal op de woensdagavond'' weer nieuw leven in gebracht, dit is de eerste titel die ze uitzenden. Niet iets om erg vrolijk van te worden.

melvddonk
Kan hier niet echt veel positiefs over zeggen. Visueel ziet het er allemaal uit als een aflevering uit een soap en het acteerwerk is ontzettend slecht. Alleen Chabert doet het wel oké. Het verhaaltje is wel leuk, maar de uitwerking hiervan is ontzettend langdradig en er gebeurd weinig interessants.

Zeker niet voor herhaling vatbaar.

Mwa,

het is gebaseerd op echte gebeurtenissen, dan mag je toch wel meer moeite doen om de film te maken, alles was oké, ik had niet het idee dat de regisseur moeite deed voor de film.

Acteerwerk is vrij oké, maar het verhaal ging te snel, amper dilemma, pas op het einde een beetje, he voelde aan als een goedkoop B-film.

avatar van Decec
Ik vond een mooie dramafilm...
Knap gedaan, ondanks haar auto-ongeluk, maakt haar studie af...
Haar moeder is wel te zwaar voor haar alles doen, verzorgen, studie
helpen..
Mooi verhaal...
Uitstekend acteerwerk...
Prachtig mooi HD kwaliteit (commerciële zender RTL4!)

Het meest interessante van de TV-reeks waargebeurde verhalen is dat ze... waargebeurd zijn. Een soort realityshow over gebeurtenissen uit het verleden. De sterkte van het verhaal hangt vaak af van het onderwerp en de kwaliteit van het acteren is meestal niet om over naar huis te schrijven, omdat ze dikwijls nieuwkomers of min of meer uitgerangeerde acteurs gebruiken.

Dat valt in deze film allemaal wel mee. Afgaande op de foto's op internet hebben ze met de knappe Lacey Chabert (Mean Girls) niet meteen een look-a-like genomen voor de echte Brooke Ellison. Het was trouwens lang geleden dat ik Mastrantonio nog eens in een film gezien heb. Daar werd ik niet vrolijk van.

Waar gebeurd en zeer emotioneel geladen verhaal.
Maar ik vond dit wel een zeer goede film die toont dat je met doorzettingsvermogen en hulp wel echt wat kan bereiken.
Zowel de verlamde dochter als de moeder mogen bewondering oogsten voor hun doorzettingsvermogen.
Prachtige film dus in een regie van Christopher Reeve (Superman), die zoals we allen weten ook verlamd was, maar helaas in hetzelfde jaar dat deze film uitkwam overleed.

Goed gemaakte en af en toe toch wel ontroerende TV-film. Vermoedelijk is er in vergelijking met het eigenlijke verhaal hier en daar wat afgerond, wat me eigenlijk niet stoort vermits de film er toch in slaagt niet al te soapachtig of oversentimenteel te worden.
Anderzijds is er op het spel van sommige acteurs toch wel één en ander aan te merken. Een sterkere figuur, als een Julia Roberts bijvoorbeeld, zou best niet misstaan hebben in de rol van de moeder.

Mooie, en ontroerende film, wat wel grappig was vond ik, dat de kinderen ouder werden in de film, behalve hun eigen ouders, die waren blijkbaar stil blijven staan in de tijd.
Overigens wat een liefdevolle ouders, en wat een ontzettende zware opgave van haar moeder, om haar in alles bij te staan, echt grote klasse, en het vervulde mij met blijdschap, om zo'n harmonieus gezin te zien na zo'n afschuwelijke tragedie!!
Ik vind ook dat Reeve een hele mooie film heeft gemaakt voor een budget van maar 5 miljoen dollar, wat zeer weinig is voor Amerikaanse filmproducenten!!
Ik miste wel een bepaalde slachtofferrol van Brooke, want wanneer je dat meemaakt dan denk je toch, waarom moet mij dat overkomen? en ga je toch enigszins getergd door het leven, en ik vond persoonlijk dat er een iets te onrealistische kijk van de werkelijkheid werd gegeven, vandaar dat ik op 3 sterren kom, maar wanneer het met meer ellende, zelfbeklag, en gescheld was gemaakt in de rol van Brooke, en ook haar ouders, dan had ik er wel 4 sterren voor gegeven!!

avatar van m1701
vond er niet veel aan. Acteerwerk van de meid was ook niet best. Soms zelfs best irritant blij
verhaal is uiteraard ok.