Tempelriddernes Skat (2006)

Alternatieve titels: The Lost Treasure of the Knights Templar | De Verloren Schat van de Tempelridder | De Schat van de Tempelridders

Denemarken
Avontuur / Familie

geregisseerd door Kasper Barfoed
met Julie Grundtvig Wester, Christian Heldbo Wienberg en Nicklas Svale Andersen

Tijdens hun zomervakantie op de Baltische eilanden van Bornholm trekken Katrine, Nis en Mathias er op uit om het mysterie van een begraven schat op te lossen. Op een nacht ontdekken zij dat ze op hun zoektocht naar de mythische schat te maken hebben met ontzagwekkende krachten.

Een aardige film die het vooral moet hebben van mooie plaatjes en een (soms) behoorlijk spannende opbouw.
Kijkt lekker weg, vooral op een grauwe zondagmiddag.

Als het waar is dat de huidige jeugd van het ene spannende moment naar het andere leeft is dit een uitstekende jeugdfilm. Vanaf het begin tot het eind bestaat het uit een aaneenschakeling van spannende scènes. Dit gaat echter ten koste van diepgang, zowel wat betreft de karakters van de hoofdrolspelers als het onderwerp. Net als de Da Vinci code (voor volwassenen?) is het verhaal gebaseerd op historische feiten, waar omheen veel mogelijk kan zijn, vooral (zoals op het eind in tekst verschijnt) wanneer voor onderzoek van welke aard dan ook geen gelegenheid wordt geboden of toestemming gegeven. Aanrader (ook voor volwassenen).

avatar van Pastaman
leuke kinderfilm.

fietsers gaan harder dan brommers!

toch een 3.

avatar van bennyboy
lijkt me saaai

avatar van Zuzuu
Het was 23:00 uur en ik had geen slaap. Even gekeken bij de aanbiedingen van UPC on demand en dit was de enige film die mij aansprak. Ik heb er spijt van gekregen dat ik niet eerder naar bed was gegaan.

DaVinci Code voor kinderen, zoals AGS50 al zegt. Het is aardig, nergens echt goed maar best te doen.

avatar van mancomann
ik heb hem een tijd geleden gezien ik vond hem eigenlijk niet slecht ,prima kinder film

avatar van rep_robert
Schattig Deens kinderfilmpje met leuke kids in de hoofdrol op een prachtig eiland, maar uiteindelijk ook niet meer is dan een lightversie van the Goonies.

avatar van Phantasm
Aardige jeugdfilm die lekker wegkijkt.

avatar van baspls
Hele goede film bewijst maar weer dat Deenen veel beter zijn in filmaken dan nederlanders

avatar van baspls
bennyboy schreef: