Gypsy (1993)

Biografie / Komedie

geregisseerd door Emile Ardolino
met Bette Midler, Peter Riegert en Cynthia Gibb

Mama Rose (Bette Midler) is nooit een ster geworden en daarom dwingt ze haar dochter Baby June (Cynthia Gibb) maar om een grote ster te worden. Het maakt niet uit dat June lijdt aan plankenvrees en dat ze er zelf geen zin in heeft. Uiteindelijk wordt June dan toch een succes, maar ook daar is Mama Rose niet gelukkig mee.

avatar van narva77
Hmm volgens mij hebben we een Bette Midler-fan erbij. Laat ik maar wijs mijn mond houden

FisherKing
Lijkt me weer een ontzettend irritante rol van Midler

Ook deze tweede film over het Amerikaanse burlesque fenomeen Gypsy Rose Lee gaat net als de versie uit 1962 eigenlijk veel meer over haar moeder. En net als bij die versie (met Natalie Wood) is dat meteen het probleem. Het neurotische gedrag van Bette Midler bederft heel de film, zoals Rosalind Russell dat ook deed in 1962. Goed beschouwd heeft de stripper naar wie de filmtitel verwijst niet meer dan een wat “aangeklede” bijrol. Een regelrechte tegenvaller.