Reefer Madness: The Movie Musical (2005)

Muziek

geregisseerd door Andy Fickman
met Kristen Bell, Christian Campbell en Neve Campbell

Een reizende antidrugspredikant brengt een hysterische zwart-witfilm naar het plaatsje, die de aanleiding wordt - en ook het raamwerk vormt - van allerlei gebeurtenissen waar de film juist tegen waarschuwt. De voorbeeldige zestienjarige Jimmy Harper valt voor de al even voorbeeldige Mary Lane. Jimmy wordt tijdens zijn danslessen met de grote verleidingen seks en drugs geconfronteerd, en dan is er geen houden meer aan.

avatar van Purmerend
He John, vind je de dvd cover niks van amazon.com?

FisherKing
Twijfel, twijfel.

Die poster van Amazon maar geplaatst.

Draait op IFFR 2006 overigens.

avatar van Purmerend
Oke, op die manier wees maar niet bang ik kijk hem toch niet.

Lijkt me uitermate lollig. Even kijken of het in m'n schema past.

avatar van Poisonthewell
Is er een musical van gemaakt? Haha. Dat wist ik niet. De oude film is in ieder geval waardeloos.

avatar van titan
Op een gegeven moment heb je het wel een beetje gehad met al die liedjes, maar dat neemt niet weg dat dit gewoon een meer dan alleraardigste film is die op een niet al te prekerige en zeer ludieke wijze de vloer aanveegt met het bekrompen en angstaanjagende gedachtengoed van conservatief Amerika. Wat dat betreft is de volgende tekst uit het laatste liedje zeer typerend: If danger's here/Exploit the fear. 3,5*.

Leuke musical met een zeer apart uitgangspunt. Vond ook grappig dat door het plot hetzelfde te houden als de originele anti drugs film de originele moraal van het verhaal juist onderuit wordt het gehaald.

Wellicht een ideetje voor een musical in Amsterdam?

Begint erg geestig, maar na verloop van tijd verliest de film zich in zijn eigen grap. Het moralistische toontje begint na verloop van tijd namelijk nogal te storen, hoe lollig het ook bedoeld is. En daarbij zijn niet alle liedjes even leuk en vlot en begint het karikaturale acteerwerk na verloop van tijd ook nogal op de zenuwen te werken.

avatar van D-ark
Wat rommelig en eentoning soms maar ook echt geweldig upbeat en de cheesyheid blijft onovertroffen.