Derecho de Familia (2006)

Alternatieve titels: Family Law | Les Lois de la Famille

Argentinië / Italië / Spanje / Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Daniel Burman
met Daniel Hendler, Arturo Goetz en Eloy Burman

Ariel Perelman is een advocaat, net zoals zijn vader. Zowel vader als zoon worden Dr. Perelman genoemd, ongeacht wie er bedoeld wordt. Toch is het niet zozeer het delen van dezelfde naam dat Ariel stoort, maar het feit dat hij in alles steeds meer op zijn vader begint te lijken. Wanneer zijn vader sterft, moet hij vervolgens een hoop persoonlijke en identiteitsproblemen zien te overwinnen.

neo (crew)
Een film met een heerlijke vaart en een mooie balans tussen drama en komedie. Het is een film over de zoektocht naar een identiteit voor het hoofdkarakter, waarbij je als kijker oprecht geraakt wordt. Toch blijft het wat steken in het luchtige aangezien en van echte karakterontwikkeling niet te bespeuren. Componist César Lerner's muziek is erg vrolijk, met leuk gebruik van een orgeltje in jaren 60 stijl. Hopen dat de regisseur nog eens gaat proberen om echt diep te gaan. Zeker weten dat dat wat heel moois kan op gaan leveren. 3.5 sterren

Als komedie kunt ge deze film niet bepaald geslaagd vinden want er ontbreekt wat panache en veel moet er echt niet gelachen worden.
Als familiekroniek is deze film wel interessant.
Advocaat Perelman Jr is vermoedelijk als vanzelfsprekend in de voetsporen van zijn vader gevolgd. De film toont hoe hij dit bekijkt, vaststelt dat er toch heel wat verschillen zijn en hij in zijn gedisiplineerdheid in zekere zin in introversie is verzeild.
De laatste scène, waarbij hij toch zijn eigen zoon meer persoonlijkheid toewenst is knap en eigenlijk een synthese van de film.
Goed acteerwerk.