• 8.349.571 stemmen

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: George Mendeluk

Met onder meer: Max Irons, Samantha Barks en Barry Pepper

Plot Bitter Harvest

Yuri is een artistieke ziel, geboren in een familie van kozak-krijgers, die worstelt om de goedkeuring te krijgen van zijn grootvader Ivan en vader Yaroslav. Hij probeert tevens het hart te veroveren van Natalka. Zijn leven verandert echter voorgoed met de invasie van het Rode Leger en de daaropvolgende vervolging van zijn familie, terwijl het schrikbewind van Stalin zich uitspreidt over Oost-Europa.

imageimage

avatar van fred1946

fred1946

Is een waar gebeurd verhaal verfilming van 1932/1933 in de tijd van Stalin.

Mooi verfilmd en goed geacteerd.mooie beelden,ondanks dat het romantiek/drama is zit er ook veel actie in.

Nog niet gezien,ga ik zeker doen,maar deze opinie is na het zien van de trailer.

avatar van Waku

Waku

Mooi als gelijktijdig tragisch verhaal. Een zwarte bladzijde in de geschiedenis van de Ukraine.

Combinatie van verzetsfilm met vleugje romantiek.

Al zijn de traumatische gebeurtenissen rondom de uithongering ( holomodor) en russische overheersing de rode draad van deze film. "Bitter Harvest" weet zeker te boeien maar op een of andere manier ontbreekt er iets. Ik kan er niet echt mijn vinger op leggen waarom. De beelden zijn mooi geschoten. De soundtrack is pakkend en uiteraard het verhaal aangrijpend genoeg. Misschien is het toch het accentloze engels waar geen enkel oostblok tintje aan vast zit die de film wat afstandelijk maakt.

"Bitter Harvest" boeit wel maar is net niet meeslepend genoeg om echt enthousiast te worden.

3*/3.5*.

avatar van schumacher

schumacher

Beter dan ik had gedacht.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Harde, maar realistische film omtrent de hongersnood in Oekraïne ( De Holodomor ), in de jaren 1932-1933. Het aantal slachtoffers ligt tussen de 2,5 en de 3,9 miljoen...

Het verhaal volgt het verloop van een koppel, ten tijde van voornoemde invasie. Twijfelend begin van de film, maar eens op dreef kijk je onverwijld verder. Tevens mooie beelden uit die streek en gepaste muziek.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Een grauw en sfeerloos drama over het Oekraïense volk dat gebukt gaat onder de tirannie van Stalin. De cast doet zijn best maar overtuigen doet het niet en de actie, kostuums en speciale effecten evenmin. Van romantiek is nauwelijks sprake. De muziek is wel oké maar dat was eigenlijk ook het enige, voor de rest is het allemaal nét niet.

avatar van Filmliefhebber36

Filmliefhebber36

Waar en wanneer is deze film in Nederland te zien?