The Cellar (1989)

Horror

geregisseerd door Kevin Tenney
met Patrick Kilpatrick, Chris Miller en Michael Wren

De tiener William plukt na de verhuizing van hem en zijn ouders naar een afgelegen huis, een Indiaanse speer uit de grond. Hiermee ontwaakt hij een eeuwenoud monster, dat zich schuilhoudt in een tunnelsysteem onder het huis. Omdat niemand hem gelooft, moet William zelf proberen het monster te verslaan.

avatar van Yak
Yak
Yes, 'The Cellar'! Dit is nog eens jeugdsentiment! Ik had deze film opgenomen van tv toen ik een jaar of twaalf was, en keek hem met gemak drie keer in de week samen met mijn broer. Vond 'm toen super-eng, maar er staat me niet zoveel meer van bij. Ik zou 'm erg graag nog een keer zien.

avatar van bisse
een stuk spannender dan het kinderachtige verhaaltje doet vermoeden.Bovendien ook erg vermakelijk sfeertje.Kevin Tenney heeft wel kaas gegeten van het horrogenre. Op imdb zijn de fans gelukkig een stuk positiever over zijn werk........oeps niet over deze blijkbaar(gelukkig is er een bewerk toets)
3.5 ster

avatar van kalehein
Idd een film met ook voor mij jeugdsentiment. Ik kan alleen nog maar voor de geest halen dat ik dat monster eng vond. Er hangt me trouwens ook nog iets bij van kraaien/raven die bij een man de ogen uitpikken.
Zou m best nog wel eens willen zien.

avatar van FatMike
Tegenvallende horror uit eind jaren 80.
Van alles gewoon net iets te weinig.

Leuk voor erbij 3 sterren!

avatar van stephan73
Niet eens zo'n slechte horrorfilm. In plaats van liters bloed en gore, moet deze film het meer hebben van sfeer. En sfeer is er genoeg.
De regisseur van Witchboard heeft gewoon een degelijke horrorfilm gemaakt, met aardige monstereffecten en goede acteurs.

Niets mis met deze film!

avatar van Filmkonyn
voor de liefhebbers --> Engelse versie, geen subs. Youtube

avatar van kalehein
Filmkonyn schreef:
voor de liefhebbers --> Engelse versie, geen subs. Youtube

Jaaahhh!! Die heb ik vorige maand gekeken.
Hierna ook meteen It meegepakt

avatar van Vascago
Vermakelijk filmpje met een lekker sfeertje, aardig acteerwerk en een tof monster. 3,5* is misschien net iets teveel, maar ik heb me gewoon prima vermaakt.

avatar van Robert1970
Is die film nooit op DVD uitgebracht?
Ik wil die zo graag in mijn kast hebben staan, maar zoek me rot naar bedrijven die mij een DVD met Nederlandse ondertiteling kunnen leveren.

avatar van perceived
Aardige en verzorgde film. Als horror kan 't er nog net mee door: daarvoor is het iets te braaf en vooral nogal tam.